Hoppa till innehåll

Processor?


Satisfaction
 Dela

Rekommendera inlägg

Gäst Justfiwi

Undrade om man kan byta processor och om man kan, hur.

För jag har en rätt seg processor till min Hp6700(Intel Celeron), så om det skulle gå hur ska man göra och hur mycket kostar det för en bra processor?

Ja man kan byta processor, och det är nog rekommenderat i ditt fall.

Men det är inte säkert att ditt moderkort klarar av en bättre processor, då kanske du får köpa båda :o

 

Men en mycket bra processor kostar runt 1500:- på datorbutiken.com

 

https://www.datorbutiken.com/se/default.aspx

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är det en bärbar dator du har?

För när jag söker på Hp 6700 så hittar jag bara bärbara datorer och då kan det vara lite svårare att byta processor.

Eller rättare sagt. Jag vet inte så mycket om byta delar i en bärbara dator. Det bästa är att ringa till den svenska HP supporten.

Redigerat av TheDarkElf
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja det går att byta processor i en bärbar datorn, dock inte att rekommendera om man aldrig har gjort det tidigare. Det är mycket skruvande och pillande. Och sen ska allting tillbaka igen! Din dator bör (är inte helt 100 inte orkat googla allt för mycket) kunna uppgraderas med en bättre processor, men då ska du gå till en datorfirma som vet vad dom gör.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, f*n hade inte tänkt byta nått själv. :P

Då kommer vi till, vad det är jag behöver och ett rimligt pris för det.

Skulle passa med spelprestanda till WoW, bra speed när man gör mycket saker samtidigt. För min dator brukar lagga ihop när jag spelar WoW och har några IE flikar uppe samtidigt.

Och som sagt, jag tänker inte öppna upp datorn och byta själv. Det blir upp till experterna.

Men man skulle vilja veta...Vart hittar man processorer och vem ska byta den?

Redigerat av Hetfield05
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...