Hoppa till innehåll

Stargate Sg-1

Gäst DoubleIsBack1

Rekommendera inlägg

Du, jag har redan sett all avsnitten :P.

Dom gick för något år sen också, sen startade dom om från början. Och nu när det slutar på tisdag, så redan på onsdag eller nästa vecka så kommer dom börja om från början igen.

Men sen så finns det 2 filmer som fortsätter där serien slutar, vi talar om Stargate the ark of truth. Filmen fortsätter där serien slutar alltså. Sen så har vi Stargate continuum som spelar sig efter den första filmen. Sen så kommer det en till film tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det sista är väl när dem lever i flera år med en Ori missil några meter från bryggan?

Aja, det bästa avsnittet är iallafall "Camelot". f*n vad jag älskar slutet på det. Alltså inte att dem dör och det..

"Slow-Mo".. alla ba springer runt och så skjuter dem sönder Korolev och det. Jäklar asså.

Ark of Truth var ju rätt bra faktiskt. Mm jag älskar rymdskeppsbattle.

Continuum var väl sådär. Lite för lite action, typ där i mitten men den var bra. :)

De 2 senaste SGA avsnitten var lite lama tycker jag...Hoppas på mer rymdskepps battle.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alltså Atlantis börjar sedan 18.00

Och vilken film kommer efter stargate sg-1?

När du har sett sista avsnittet på SG-1.

Då ska du kolla på filmen; Stargate: The Ark of Truth. I sista avsnittet då går ju teamet in i porten och sedan slutar serien.

När du kollar på Stargate: The Ark of Truth, det är fortsättningen när dom reser till Dakara. D.v.s när dom har gått in i porten.

När du sett på den filmen så ska du se på ; Stargate: Continuum.

Sen så står det att en till serie Stargate Universe ska göras. Då är det en nionde symbol som leder till en annan dimension till i nätverket, eller nått sånt. Men att denna serie ska göras är ej fastställd.

Redigerat av Raptomex
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst DoubleIsBack1

Okej, laddar dom filmerna, ska kolla på dom där serien slutat nu alltså..

Sedan hoppas jag verkligen serien görs...

Men typ alla karaktärer är mycket äldre nu?

Typ 10 år sedan serien gjordes eller?

Redigerat av DoubleIsBack1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej, laddar dom filmerna, ska kolla på dom där serien slutat nu alltså..

Sedan hoppas jag verkligen serien görs...

Men typ alla karaktärer är mycket äldre nu?

Typ 10 år sedan serien gjordes eller?

Du kollar på serien idag? Ser dom gamla ut där? Sista avsnittet spelades in 2006 tror jag. Första filmen gjordes 2007. Så dom är bara 1 år äldre på filmen. Dom ser typ..Likadana ut, det enda som skiljer på karaktärerna är att Teal'c har grått hår på sidan (tack vare sista avsnittet), :P. Och Carter har långt hår.

Så när du kollar på sista avsnittet och sedan första filmen så kommer du inte se någon skillnad på skådespelarna.

Redigerat av Raptomex
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är snyggt som dem kopplade ihop SG1 Med SGA. T.ex i SG1 när de åker till pegasus för att förstöra superporten och det. Så kommer ju wraith dit också!

Och Carter skulle ju åka till SGC för att "Gå in i Continuum", eftersom de skulle se när de avrättade Ba'al. Och det börjar "Continuum" med.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...