Hoppa till innehåll

Proffesions På Shaman


Rekommendera inlägg

Hej! vad ska jag ha för proffesions på min shaman? Är det onödigt att ha Skinning och letherworking om man redan får gratis gear av en kompis?

Nej det är det inte.

Men skulle inte rekommendera det.

Ta enchanting/mining om du vill tjäna stora pengar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är onödigt att ta LW om du redan får gratis gear, om du väljer skinning kan du alltid ta och sälja det du skinnar ihop.

 

Sen så håller jag inte fullt med garkan när det gäller enchanting. Det beror fullt på vilken level du är i, är du låg level och vill levla upp enchanting men samtidigt få mycket pengar är detta en dålig idé.

 

PS. Samma gäller LW om du är level 70 då måste du ha LW för komma med i vissa guilder, men eftersom WotLK kommer snart så är det inget att bry sig om. Men LW är bra i 70 om du vill kunna göra fina saker.

Redigerat av Nomatic
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är onödigt att ta LW om du redan får gratis gear, om du väljer skinning kan du alltid ta och sälja det du skinnar ihop.

 

Sen så håller jag inte fullt med garkan när det gäller enchanting. Det beror fullt på vilken level du är i, är du låg level och vill levla upp enchanting men samtidigt få mycket pengar är detta en dålig idé.

 

PS. Samma gäller LW om du är level 70 då måste du ha LW för komma med i vissa guilder, men eftersom WotLK kommer snart så är det inget att bry sig om. Men LW är bra i 70 om du vill kunna göra fina saker.

Enchanting är bra 40+ då alla bra blå items kommer för att disenchanta för 30g+ items.

Bästa profession för att få pengar är ju som nomatic sa.. skinning.

Skinning kan du göra på alla slags beasts och critters.

Inte som mining där du kan bara hitta olika veins varje 1000 yards.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

borde inte Blacksmithing vara nice då man kan göra bop mail saker ? :o

Tror shamans bara kan ha leather tills 40 sen mail.

 

Bs e typ pala/warr proffession och man gör nog plate istället för mail 40+

 

exact, det ska inte vara någon blacksmithing för shamans då du måste kämpa bara för att få

skill 150 eller annat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...