Nimtro Skrivet 7 Oktober 2008 Rapport Skrivet 7 Oktober 2008 (redigerat) Jo, det är så att jag har fått ett mail från Microsoft Support den 5/10 och idag och det står det om att dom har mottagit min begäran om att återställa lösenordet. Men saken är att jag har inte skickat in något sådant. Längre ner står det att jag kan avbryta återställning av lösenord om jag inte har skickat in någon begäran. Då finns det en länk som man ska trycka på som börjar på accountservices.msn och så vidare. Men kan man lita på länken eller är typ nån fake som att det ska se ut som att det är Windows Live temet ? Det står att Microsoft Support e-mail är postmaster@live. Skulle vara tacksam för ett snabbt svar. Redigerat 7 Oktober 2008 av Nimtro Citera
Boffaroffe Skrivet 7 Oktober 2008 Rapport Skrivet 7 Oktober 2008 Du ska aldrig kolla i början av en länk. Du ska kolla vad som kommer i slutet. Kommer hemsidan från msn.com eller live.com ska dom väll vara säkra. Dock skulle jag avråda dig från att skriva in ditt användarnamn/lösenord på andra sidor än live.com/msn.com. Samt att om du vet att du inte begärt återställning av lösenord behöver du inte bry dig om mailet. Citera
D48 Skrivet 8 Oktober 2008 Rapport Skrivet 8 Oktober 2008 troligt att det är ngn oseriös sak då har fått. Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.