Hoppa till innehåll

Var Det Jag Som Var Klantig Eller Är Det Så Det Är?


Satisfaction
 Dela

Rekommendera inlägg

Ni vet väl att i vissa ställen kan både Alliance och Horde vistas utan PvP, om man inte har PvP Enabled.(På Normal Realm)

Ja, för jag var i Stv,(Med alliance char) och så switchade en Tauren på PvP. Kan han då attackera mig om jag inte har PvP enabled? För vi var nära varandra och jag slogs mot en mob, så jag kanske råkade trycka attack på honom, så då blev han "Röd" och attackerade mig. Jag hade lite HP så jag dog...

Så går det bara att slåss med Opposite om båda har PvP enabled?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du kan inte bli attackerad av någon om du inte har PvP på, du råkade förmodligen slå honom

 

Om det är en Horde/ally inkon brevid ditt porträtt så är pvp på och andra PvP spelare har röda namn, om du inte har PvP på så är det gult om dom har det.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej, du gjorde inte nått misstag. Stv är contested terretory (är inte säker om contested terretory är det jag menar)

asså horde och alliance kan attackera varandra även om du inte har på pvp emblemet. De brukar även kalla stv för gankvale eftersom många 70 brukar gå ditt och döda låg lvlade.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej, du gjorde inte nått misstag. Stv är contested terretory (är inte säker om contested terretory är det jag menar)

asså horde och alliance kan attackera varandra även om du inte har på pvp emblemet. De brukar även kalla stv för gankvale eftersom många 70 brukar gå ditt och döda låg lvlade.

Han körde på vanlig normal server(pve). Men när man slår på nån som har pvp enabled så blir man själv flaggad för pvp plus att det tar 5 min innan man blir av flaggad efter man tagit disabled på pvp.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej, du gjorde inte nått misstag. Stv är contested terretory (är inte säker om contested terretory är det jag menar)

asså horde och alliance kan attackera varandra även om du inte har på pvp emblemet. De brukar även kalla stv för gankvale eftersom många 70 brukar gå ditt och döda låg lvlade.

Han körde på vanlig normal server(pve). Men när man slår på nån som har pvp enabled så blir man själv flaggad för pvp plus att det tar 5 min innan man blir av flaggad efter man tagit disabled på pvp.

 

Jag kör också på normal server det är pvp och pve. Och jag har questat många ggr i stv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej, du gjorde inte nått misstag. Stv är contested terretory (är inte säker om contested terretory är det jag menar)

asså horde och alliance kan attackera varandra även om du inte har på pvp emblemet. De brukar även kalla stv för gankvale eftersom många 70 brukar gå ditt och döda låg lvlade.

Han körde på vanlig normal server(pve). Men när man slår på nån som har pvp enabled så blir man själv flaggad för pvp plus att det tar 5 min innan man blir av flaggad efter man tagit disabled på pvp.

 

Jag kör också på normal server det är pvp och pve. Och jag har questat många ggr i stv.

 

jo men stv är inte contested på normal servrar
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...