Gäst Waldorf Skrivet 12 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 12 Oktober 2008 vet någon några band som sjunger typ samma stil som CCR (creedence clearwater revival)? speciellt låtar som "fortunate son" och "have you ever seen the rain"? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zimens Skrivet 12 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 12 Oktober 2008 En del Lynyrd Skynyrd, John Fogertys solo grejer och möjligtvis Status quo. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 12 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 12 Oktober 2008 http://www.lastfm.se/music/Creedence+Clear...evival/+similar där har du en lista på flera 100 :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Organism Skrivet 17 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 17 Oktober 2008 Bryan Ferry. Solklart. BB-King (tror jag dom hette) - lite mer åt Jazz hållet. Kan jätte många, men jag har nyss vaknat & min hjärna funkar inte så bra just nu.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Baranoi Skrivet 17 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 17 Oktober 2008 Varför inte John Fogerty? Då är ju iallafall sångaren samma! ...och vad lättad jag blev nu över att det inte bara var jag under 50 år som lyssnar på dem, hehe. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Symptom Skrivet 17 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 17 Oktober 2008 (redigerat) Bryan Ferry. Solklart. BB-King (tror jag dom hette) - lite mer åt Jazz hållet. Kan jätte många, men jag har nyss vaknat & min hjärna funkar inte så bra just nu.. b.b. king är en av världens mest kända bluesartister/gitarrister :( tror förövrigt du skulle kunna uppskatta tom petty and the heartbreakers Redigerat 17 Oktober 2008 av Symptom Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zimens Skrivet 2 November 2008 Rapport Dela Skrivet 2 November 2008 Bryan Ferry. Solklart. BB-King (tror jag dom hette) - lite mer åt Jazz hållet. Kan jätte många, men jag har nyss vaknat & min hjärna funkar inte så bra just nu.. BB kings musik är inte lik CCR på något sätt... Han spelar inte Jazz heller, Blues. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TiredRacoon Skrivet 2 November 2008 Rapport Dela Skrivet 2 November 2008 Att hitta något i klass med CCR är nog väldigt svårt. De flesta går nog på sin egna smakkänsla när det gäller musik. Kolla istället upp årtalet för låten och bläddra sedan igenom låtar runt samma årtal. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Organism Skrivet 3 November 2008 Rapport Dela Skrivet 3 November 2008 Black Jack? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.