💬
Logga in
Fuska.se

Är Det Ok Att Bara Posta Roliga Bilder?

69 svar · startad

Nivå 16 · Legendfuskare
Trådstartare #1

Är det ok att bara posta roliga passande bilder utan att skriva nån text, te.x i denna tråden, kan jag få en varning/tillsägelse om jag te.x postar denna bilden eller denna utan att skriva nån text till?

Senast ändrad:

Nivå 41 · Överlegend Bossen Admin

Kika på §3.9...

För att hjälpa dig:

§3.9 - Posta aldrig inlägg som inte tillför något till diskussionen (spam).

Senast ändrad:

Nivå 16 · Legendfuskare
Trådstartare #4

Jag anser inte att roliga bilder i sånna här tillfällen bryter mot §3.9 eftersom det tillför duskussionen, någån som har andra åsikter?

Nivå 4 · Lärling Moderator
↗ till inlägget

Jag anser inte att roliga bilder i sånna här tillfällen bryter mot §3.9 eftersom det tillför duskussionen, någån som har andra åsikter?

Om de hade gett ett svar med bilden så då tycker jag att det ska vara ok, men dom exemplena som fanns va ju bara kritik mot trådskaparen och innehöll inget svar eller någon fråga. Så exemplet tycker jag är en solklar varning/tillsägelse.

Soad_token

Nivå 16 · Legendfuskare
Trådstartare #6

Men jag kan ju uttrycka mina ord i bilder och i den tråden så var det dom bilderna som passade bäst liksom

Nivå 8 · Veteranfuskare

Moderatorer och admin borde helt klart ta lättare på sånt här. Humor är någonting som behövs i forumet, man borde inte bestraffa det. :(

Nivå 4 · Lärling

Men förfan.

Att bara posta en bild är ju bara oseriöst, barnsligt. Ni måste växa upp, och bidra med vettiga inlägg.

Har du inget vettigt att skriva, skriv inget alls.

Nivå 16 · Legendfuskare
Trådstartare #9
↗ till inlägget

Moderatorer och admin borde helt klart ta lättare på sånt här. Humor är någonting som behövs i forumet, man borde inte bestraffa det. :(

där sa du nåt, detta inlägget är solklart INTE värt en varning eftersom det framkallar skratt och fuskas användare tycker att fuska är roligare, så om man skriver ett inlägg som är roligt i en tråd men lite halvt off-topic som är roligt så bör man inte få varning för det, bara det inte blir för mycket i en tråd.
↗ till inlägget
↗ till inlägget

där sa du nåt, detta inlägget är solklart INTE värt en varning eftersom det framkallar skratt och fuskas användare tycker att fuska är roligare, så om man skriver ett inlägg som är roligt i en tråd men lite halvt off-topic som är roligt så bör man inte få varning för det, bara det inte blir för mycket i en tråd.

Mitt inlägg när boffaroffe glömde låsa :o
Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

fick du en varning för den?
Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Men förfan.

Att bara posta en bild är ju bara oseriöst, barnsligt. Ni måste växa upp, och bidra med vettiga inlägg.

Har du inget vettigt att skriva, skriv inget alls.

Folk försöker bara bli vuxna för tidigt, det är löjligt. På FragZone, som är ett betydligt mognare forum än det här, där medelåldern dessutom ligger på 20+, tillåts bilder som t.ex. i WASD's länk. Dessutom är det ingen ovanlig syn att se liknande bilder, och det är ganska uppskattat.
Nivå 4 · Lärling

Men kära du, försök, åtminstone försök att skilja mellan fragzone och fuska.se.

Och anledningen till att fuska.se inte har några mogna medlemmar ä att alla kommer med j*vla bilder istället för något vettigt.

↗ till inlägget
↗ till inlägget

fick du en varning för den?

tillsägelse
25 Oct 2008
Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget

Och anledningen till att fuska.se inte har några mogna medlemmar ä att alla kommer med j*vla bilder istället för något vettigt.

Är du helt borta eller? Det finns ett fåtal bilder som är tex fail och sånt, antagligen mycket mindre än 1% av alla poster. Fuska.se har inte mogna medlemmar bara för att P10-P13 kommer hit inte kan klara av spel och börjar spamma med massa onödigt skit.

Nivå 8 · Veteranfuskare

Jag tycker sånna där bilder bara är helt onödiga och inte särsligt roliga.

Nivå 4 · Lärling Moderator
↗ till inlägget

Men jag kan ju uttrycka mina ord i bilder och i den tråden så var det dom bilderna som passade bäst liksom

Ja men i exemplet så hjälpte ju inte bilden personen som frågade, den var på inget sätt hjälpande, visst om du postar den bilden, MEN också svara på frågan så kan de ju vara ok, tycker jag. Men om du bara postar en sådan bild är det ju spam tycker jag, då det inte tillför något till diskutiionen. Jag menar om jag skriver "du är misslyckad" i en tråd där dom frågar efter hjälp på något sätt så tycker nog till och med du att de är onödigt/spam, vilket du nu gjorde eller ja du postade en bild för att försöka undgå en regel.

Soad_token

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Jämförelsen var ganska relevant p.g.a. att medelåldern är mycket högre där, och du påstod att det var omoget med vadfanskavikalladem-bilder.

Men att ens diskutera sånt här känns lite löjligt, sånt ska komma spontant och därför bli roligt. Nu blir hela poängen förstörd på något sätt.

↗ till inlägget

Jag tycker sånna där bilder bara är helt onödiga och inte särsligt roliga.

Samma här.
27 Oct 2008
Nivå 0 · Nykomling

Det beror också på. Om bilderna är väldigt äckliga, så bör de inte postas någonstans här på Fuska.se. Men roliga bilder kan väl postas. Bara att de bara inte är för oseriösa.

Senast ändrad:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in