Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet (redigerat)

Ja e 15 och tycker att skådespeleri verkar kul.. så funderar på att vara med i nån film men hur hittar man det? i tidningen? Hur gör man för att komma in? Beror det på hur man är som person? måste man vara väldigt mogen?

PS: Om det finns några barnskådespelare eller vanliga skådespelare här så kan ni ge tips..

Redigerat av JonteFire2
Skrivet

Men den hemsidan e ju bara för dem som är framför och bakom kameran ;)

PS: Har ingen erfarenhet.. har aldrig provat på det

Senast jag kollade så var skådespelare FRAMFÖR kameran =/

Sidan är till för produktioner som vill hitta skådisar/statister and vice versa.

Skrivet

Ja e 15 och tycker att skådespeleri verkar kul.. så funderar på att vara med i nån film men hur hittar man det? i tidningen? Hur gör man för att komma in? Beror det på hur man är som person? måste man vara väldigt mogen?

PS: Om det finns några barnskådespelare eller vanliga skådespelare här så kan ni ge tips..

Alla filmproduktioner som söker folk framför kameran brukar köra några auditions, alltså dem testar dig hur din karaktär är när du läser ditt manus dem gjort till dig, en kortfattad.

Mitt tips är att du börjar på teaterskola, för det är inte lätt och va skådespelare.

Du kan inte börja från 0 direkt på någon serie/film.

Går du på någon känd skola/gymnasieskola i din kommun så brukar det komma producenter för och hitta skådespelare till ungdomsfilmer.

Jag själv var statist för ungdomsfilmen förortsungar.

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...