Gäst Justfiwi Skrivet 29 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 29 Oktober 2008 (redigerat) Hejsan! Jag undrar vilka Addon jag borde skaffa till Mozilla Firefox 3 Jag har än så länge. | | \ / Adblock Plus - Blockerar reklam Advanced Dork - Låter dig använda Googles mer avancerade funktioner Context Search - Högerklickar du på ett ord så kommer en lista fram där du t.ex. kan söka på Google, Yahoo, Blocket osv FacePAD - Låter dig ladda ned alla bilder från ett album i Facebook Fast Video Download - Ladda ned t.ex. YouTube filmer FasterFox - Gör så att Firefox går snabbare Svensk ordlista Tiny Menu - Ersätter Meny, Bokmärken, Verktyg, Arkiv osv däreuppe med ett enkelt "Menu" Total NoChrome - Gör så att Mozilla Firefox ser ut som Google Chrome med flikar, design osv Redigerat 9 Februari 2009 av Justfiwi Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Estevan137 Skrivet 29 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 29 Oktober 2008 Fast Video Download 1.6.1, rekommenderar jag :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fality Skrivet 29 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 29 Oktober 2008 Om du är webdesigner. https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/60 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Desajn Skrivet 29 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 29 Oktober 2008 (redigerat) Dom här skulle jag rekommendera: NoScript <- Blockar alla java script globalt, förutom dom du accepterat. Och även stoppar clickjacking och andra säkerhetsrisker. McAfee SiteAdvisor <- Visar om en sida är säker eller inte. Om man söker på google kommer man se om vissa sidor är gröna eller röda. Om dom är röda så kan man läsa om det, och varför dom är det, och om det kanske är scamsidor. GooglePreview <- Visar en bild på google hur sidan ser ut. Ganska skönt. :P Redigerat 29 Oktober 2008 av Desajn Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ThaNooB Skrivet 29 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 29 Oktober 2008 Mm, McAfee SiteAdvisor är väldigt bra. Jag har även Stylish, så tex YouTube blir lite coolare. Fast kan vara jobbigt för vissa texter ser man inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 29 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 29 Oktober 2008 NoScript är viktigt, jag använder FireBug också som låter dig ändra sidor medans du är inne på dom, man kan te.x göra så att en knapp som inte går att trycka på^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Justfiwi Skrivet 29 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 29 Oktober 2008 Dom här skulle jag rekommendera: NoScript <- Blockar alla java script globalt, förutom dom du accepterat. Och även stoppar clickjacking och andra säkerhetsrisker. Men finns det något negativt med det? Typ, tar det längre tid att ladda? Vad är förresten Script? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 29 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 29 Oktober 2008 det är Javascript, det tar inte alls längre tid att ladda, man kan koda javascript så att det kommer in virus eller liknande i datorn också fårsvinner pop-ups etc Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Justfiwi Skrivet 29 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 29 Oktober 2008 det är Javascript, det tar inte alls längre tid att ladda, man kan koda javascript så att det kommer in virus eller liknande i datorn också fårsvinner pop-ups etc Okej, men det är många sidor som kräver att JavaScript är aktiverat Därför vet jag inte om jag ska ha det eller inte Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 29 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 29 Oktober 2008 Klart du ska ha, då kan du bara tilllåta sidan, det är mycket säkrare på många sätt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Justfiwi Skrivet 29 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 29 Oktober 2008 Klart du ska ha, då kan du bara tilllåta sidan, det är mycket säkrare på många sätt Hur tillåter man på ett snabbt sätt då då? typ inne på YouTube, jag har lagt till den i "White list" men det går ändå inte att se på filmerna. Men har avaktiverat NoScript addonet just nu Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ThaNooB Skrivet 29 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 29 Oktober 2008 Filmerna på YouTube använder väl inte Java har jag för mig. Så det är kanske något annat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.