Hoppa till innehåll

Nod32 Anti Virus Programm


Nittionio

Rekommendera inlägg

Tjo igen, jag hade en lite liknande tråd för nårra dagar sen men den dog och detta är inte riktigt samma problem.

Jag har laddat ner NOD32 som är ett antivirus program. Jag körde en djupskanning och den hittade 2 st virus som NORTON inte hittade.

När ja skannat klart står det att 2 av virus filarna ska ja skicka till nån sak ja inte minns >,< Hoppas det inte gjorde så mycket ;P Iaf sen när ja tryckte där så stog det såhär. Noteringar:

[4] Filen kan inte öppnas. Den kanske används av ett annat program eller operativsystemet.

[7] Filen är förmodligen infekterad av ett okänt virus.

 

Huem huem heum :P Jag har inte riktigt nån aning alls om vad ja ska välja, är direkt ingen gud på sånt här ^^

Alternativen är "Sök" Sök och Rensa" "Avsluta"

Uppskattar gärna om nån har lust och hjälpa mig med mitt problem.

Det står att filerna är infekterade med NewHuer_PE virus [7] står de på 2 st :P

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ah.. Efter lite forskning så fick jag slutligen lite information om viruset.

 

 

NewHeur_PE.

File marked as "NewHeur_PE virus" was detected using broad heuristics because it contains parts of code typical of worm infiltrations spread over the internet. Using this method NOD32 was able to identify worms Win32/Zafi.B, Win32/Mydoom.R, Win32/Bagle.X and many others.

Alltså den innehåller maskar och är en keylogger.

 

Och lite mer forskning så har jag fått fram hur man kan ta bort det.

Viruset verkar vara ett virus som sätter sig på windows filer.

Gör så här;

 

Ladda ner bitdefender.bitdefender<-download

Tillåt ActiveX för att kunna installera.

starta om datorn, när datorn startas trycker du på f8, då kommer du till en meny och ska välja alternativet "safe mode"(säkert läge), och sedan enter.

Sedan så stänger du av alla program, dvs msn, din webbläsare osv. Klar med det så startar du en skanning med programmet. Använd inte datorn under skanningen, gå och kolla på TV eller nått.

När den är klar så antar jag att du ska få en logg eller nåt sådant.

Den loggen kan du posta på ett forum som är inriktat mot virus osv.

Starta sedan Nod32 och kör en djupskanning, efter det kör du en runda med spybot. Starta om datorn efter det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man tackar, dock tryckte jag iaf på Sök och rensa, andra gången kom bara:

[4] Filen kan inte öppnas. Den kanske används av ett annat program eller operativsystemet.

 

Då är viruset redan borta? :o Äh ja kör som du sa Rept för säkerthets skull :D

 

Newbie fråga inc.. Hur fixar jag Spybot? Finns det med i programmet eller? :o Eller ska ja ladda ner en?

Redigerat av Nittionio
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tack! Men du, nu skannar jag med Bitdefender och den har hittat 2 infekterade saker :P Iaf när den hittade den första infekterade filen kom det upp en liten ruta på skärmen och det står såhär:

Bitdefender has blocked mutiple viruses affecting your computer!

Alla heter Adware.Gamespyarcade.F

På endel står det Object moved to quartine, en annan står det acces to file was denied och den sista står det

File was deleted. Det är ca 20 st olika virus står det, och under kanske 5 står det, Object moved to quartine och på nårra står de File was deleted etc. Vad e detta? :P Nått jag borde vara uppmärksam mot? Vill bara försäkra mig :o

 

Längst ner i rutan står det "Your computer has been protected"

Redigerat av Nittionio
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Object moved to quartine= Filen som virusinfekterad har flyttats till en karantän. Den gör ingen skada nu.

acces to file was denied= Du kunde inte nå/komma åt filen.

File was deleted= Filen som var virusinfekterad har tagits bort och viruset är borta.

"Your computer has been protected"= Din dator har blivit rensad så mycket det går, och är nu fri från virus.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mm^^ Det var inte så att ja inte fattade orden, men jag menar om dem inte kan nå filen? Borde den isåfall inte finnas kvar? Iaf nu är skanningen klar. Det står att dem hittade 4 st virus, allt är borttaget, men ändå står det som en icon där nere att virus är kvar :o Kan vara att jag har glömt updatera nått, det ska jag kolla. Ska osså nu köra spybot ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

NewHeur_PE.

File marked as "NewHeur_PE virus" was detected using broad heuristics because it contains parts of code typical of worm infiltrations spread over the internet. Using this method NOD32 was able to identify worms Win32/Zafi.B, Win32/Mydoom.R, Win32/Bagle.X and many others.

Alltså den innehåller maskar och är en keylogger.

Det står inte att det är en mask. Det står att det finns koder som är typiskt för maskar. NOD32 misstänker filen, men är inte 100

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...