Hoppa till innehåll

I-doser.


Mugaga
 Dela

Rekommendera inlägg

Tjabba, jag undrar en sak.

I-doser ska göra så att man blir hög genom att lyssna på typ några ljud frekvenser i 20 min+.

Tror ni det är farligt att göra när man är i min ålder?

Jag provade "Content" men det hände typ inget 0.o

Hem sidan är i-doser.com

Redigerat av Mugaga
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 30
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Tjabba, jag undrar en sak.

I-doser ska göra så att man blir hög genom att lyssna på typ några ljud frekvenser i 20 min+.

Tror ni det är farligt att göra när man är i min ålder?

Jag provade "Content" men det hände typ inget 0.o

Hem sidan är i-doser.com

Det är inte farligt och det funkar inte heller, 100% placebo.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tjabba, jag undrar en sak.

I-doser ska göra så att man blir hög genom att lyssna på typ några ljud frekvenser i 20 min+.

Tror ni det är farligt att göra när man är i min ålder?

Jag provade "Content" men det hände typ inget 0.o

Hem sidan är i-doser.com

Det är inte farligt och det funkar inte heller, 100% placebo.

 

Men massa säger att det funkar.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tjabba, jag undrar en sak.

I-doser ska göra så att man blir hög genom att lyssna på typ några ljud frekvenser i 20 min+.

Tror ni det är farligt att göra när man är i min ålder?

Jag provade "Content" men det hände typ inget 0.o

Hem sidan är i-doser.com

Det är inte farligt och det funkar inte heller, 100% placebo.

 

Nej, I-doser fungerar.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Megadeth

Jag tror att man blir väldigt snabbt hög på I-Doser. Det tar inte ens några minuter, tills man blir hög.

 

Har själv inte prövat, men jag har sett dokumentärer på TV.

 

 

//Megadeth

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag provade "Content" men det hände typ inget 0.o

 

Samma här.

 

Det är inte farligt och det funkar inte heller, 100% placebo.

 

Bara för att det är en placebo betyder det inte att den inte funkar. Förövrigt så ger ljuden någon effekt, eller hur? Man får ju en effekt av musik också? En death metal och en Per Gessle låt ger olika effekter t.ex.

 

Jag tror att man blir väldigt snabbt hög på I-Doser. Det tar inte ens några minuter, tills man blir hög.

 

Det tar ungefär 20-30 min vilket inte känns speciellt lite när man sitter o lyssnar på samma skit om och om igen.

 

 

 

RAPPORT

 

Jag har sneat på I-doser. /facepalm

 

Jag ligger i sängen och blundar i 30 min, efter 30 min går det åt h*lvete: Jag var väldigt skeptisk så jag gick direkt på den starkaste (Hand of God?) även om de hade en liten varningstext där det stog att det var för erfarna användare. Det var typ tre på natten och jag var hemma själv. Jag fick en stress+panik attack efter 15 min pga av alla konstiga och stressiga alien ljud (tänk Akriv X temat). Efter typ 30 min ökade rädslan drastiskt (tempot ökar här och det är då de flesta börjar känna något) och jag började se bilder i huvudet på en kille som såg lite halvtaskig ut och liknande Quasimodo. Och f*n vad rädd jag var för honom, även om jag visste att han inte fanns. Drog upp täcket ända upp till ögonen och pressade in mig i hörnet och tittade runt i rummet som om någon skulle hoppa fram med kniv vilken sekund som helst, så höll det på i ytterligare 15 min medans tankarna for runt i skallen.

 

All rädsla och hopplöshet försvann direkt när jag tog av mig hörlurarna. Jag hade testat marijuanan precis innan och det pirrade lite i kroppen. Comfortably numb.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Igår natt så hade jag laddat ner i-doser filer som .mp3 och lyssnat på dom på min ipod, och så provade jag lite av "Insomiac" som ska göra så man somnar och lite av "Lucid Dreams" som typ ska göra så att det känns som ens dröm känns äkta tror jag.

Jag blev faktiskt lite trött. Jag blundade ett tag för att försöka sova, men sen kollade jag upp på taket(vitt tak) och såg typ en svart dimma 0.o

Det var bara på ett specifikt ställe och inte så stort, men det rörde på sig.

Och jag hade typ kollat på the Montel show lite innan, och då var det nåt medium som hjälpte andra med typ spök problem.

Då sa en tjej att hon ser nån svart dimma när hon kollar upp.Då sa mediumet att det är ens själ som lämnar ens kropp... Sen sa hon att man typ ska säga "Lämna inte min kropp, själ" eller nåt sånt där.

Men hursom helst, jag blev as rädd :P

Undrar om det är pga i-doser.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Igår natt så hade jag laddat ner i-doser filer som .mp3 och lyssnat på dom på min ipod, och så provade jag lite av "Insomiac" som ska göra så man somnar och lite av "Lucid Dreams" som typ ska göra så att det känns som ens dröm känns äkta tror jag.

Jag blev faktiskt lite trött. Jag blundade ett tag för att försöka sova, men sen kollade jag upp på taket(vitt tak) och såg typ en svart dimma 0.o

Det var bara på ett specifikt ställe och inte så stort, men det rörde på sig.

Och jag hade typ kollat på the Montel show lite innan, och då var det nåt medium som hjälpte andra med typ spök problem.

Då sa en tjej att hon ser nån svart dimma när hon kollar upp.Då sa mediumet att det är ens själ som lämnar ens kropp... Sen sa hon att man typ ska säga "Lämna inte min kropp, själ" eller nåt sånt där.

Men hursom helst, jag blev as rädd :P

Undrar om det är pga i-doser.

Jag är väldigt insatt i just binaural beats, så det jag säger kan du lita på.

För det första så är hela I-doser ett stort skämt. Programmet är baserat på gratis källkod, så det är inget de skapat själva (Ändå tar de betalt för det). http://uazu.net/sbagen/

 

Dessa 'Doserna' gör i stort sätt ingenting annat än att ge dig olika effekter genom stimulation av hörselgången. Notera att varje dos kommer med en beskrivning av just det du kommer att uppleva- Detta för att förstärka placeboeffekten.

 

Själv använder jag Brainwave Generator, men är du intresserad av detta pga att du vill bli hög eller liknande så kan du glömma't, det är en bluff.

 

Det du upplevt, Mugaga, när du försökt sova var Hypnagogic Imagery. HI är helt enkelt starkare fantasibilder eller mönster som uppkommer då kroppen är på väg in i sömnläge. Detta kan också ha förstärkts av placebo effekten från doserna.

 

Läs gärna vidare om Lucid Dreaming på LD4ALL.com dock :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej, I-doser fungerar.

Absolut inte, det är bevisat att det är placebo då allas hjärnor inte kan reagera likadant. Det funkar bara för de som inte vet vad placebo är.

 

Igår natt så hade jag laddat ner i-doser filer som .mp3 och lyssnat på dom på min ipod, och så provade jag lite av "Insomiac" som ska göra så man somnar och lite av "Lucid Dreams"

En klardröm (luciddröm) är enkelt förklarat att du ska kunna kontrollera drömmen, du är alltså medveten om att du drömmer.

 

Undrar om det är pga i-doser.

 

Troligen inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vet du ens vad placebo är?

 

Ja. Man "lurar" hjärnan att tro att det man intar ska ge en effekt även om det inte gör det. Blir hjärnan "lurad" funkar placebon, det var det jag menade med Bara för att det är en placebo betyder det inte att den inte funkar.

 

Placebo är ingen riktig effekt, och därför är det ganska klart att det inte fungerar just p.g.a att det är placebo.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...