Hoppa till innehåll

I-doser.


Mugaga
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 30
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Som du säger så kan man inte ta bort övriga effekter bara sådär- Anledning till det är att

Övriga effekt styrs inte av hjärnan

Placebo är en effekt som styrs av hjärnan som därmed kan stänga av och sätta på den hursomhelst.

Precis, just därför är det enligt mig inte en riktig effekt. Eller iallafall inte den effekt som utlovas. (om vi snackar om i-doser)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som du säger så kan man inte ta bort övriga effekter bara sådär- Anledning till det är att

Övriga effekt styrs inte av hjärnan

Placebo är en effekt som styrs av hjärnan som därmed kan stänga av och sätta på den hursomhelst.

Precis, just därför är det enligt mig inte en riktig effekt. Eller iallafall inte den effekt som utlovas. (om vi snackar om i-doser)

 

Nej definitivt inte. Där har du helt rätt. Någon drogliknande effekt uppnås inte över huvudtaget.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det kan du med en placebo-effekt.

Kan man det om hjärnan tror att du har använt en riktig drog (egentligen sockerpiller) och du inte vet att det är en placebo? Får man veta att det är en placebo slutar den uppenbarligen att "värka" (men bortsett från det).

 

Testa att få en effekt av I-Doser när du vet att det är ren placebo.

Ska jag eller du köra faildozern om någon försöker?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag förstår exakt vad du menar och håller med, men det är en effekt och det kan du inte förneka (I-Doser -> placebo -> "hög" = effekt, eller hur?). Sen kan man diskutera vad effekten innebär. Men vad jag tycker är fel är att du använder "ingen riktig effekt", men det är ju en effekt, eller hur? Effekt som effekt? Nu förstår jag självklart vad du menar med "ingen riktig effekt", men är inte ordet placeboeffekt synonymnt till det? Blev bara lite smått irriterad på ordvalet.

Det är en effekt, men inte den effekt som utlovas.

 

 

Kan man det om hjärnan tror att du har använt en riktig drog (egentligen sockerpiller) och du inte vet att det är en placebo? Får man veta att det är en placebo slutar den uppenbarligen att "värka" (men bortsett från det).

Japp. Ger jag dig en fejkad joint, säger att det är en joint och ber dig röka på, sedan känner du dig förhoppningsvis hög p.g.a placebon, och sedan säger jag till dig att det inte var en riktig joint och att du bara fått en placebo effekt så kommer effekten förhoppningsvis avta på en gång.

 

Ähh, nu när jag läste igenom såg jag att jag missade den sista meningen, men nu har jag ju redan skrivit det ovan och låter dig stå, om man kommer på tanken att det t.ex. kunde varit sockerpiller så kan effekten avta, ja.

 

Ska jag eller du köra faildozern om någon försöker?
P16 och har inte slutat med Garkan-stil, tragiskt, riktigt j*vla tragiskt. :/
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...