Hoppa till innehåll

I-doser.

Mugaga

Rekommendera inlägg

• Svar 30
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Vet du ens vad placebo är?

Ja. Man "lurar" hjärnan att tro att det man intar ska ge en effekt även om det inte gör det. Blir hjärnan "lurad" funkar placebon, det var det jag menade med Bara för att det är en placebo betyder det inte att den inte funkar.

Placebo är ingen riktig effekt, och därför är det ganska klart att det inte fungerar just p.g.a att det är placebo.

Det är ju en effekt. Hjärnan tror att någonting ska hända och fejkar därför symptomen.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vet du ens vad placebo är?

Ja. Man "lurar" hjärnan att tro att det man intar ska ge en effekt även om det inte gör det. Blir hjärnan "lurad" funkar placebon, det var det jag menade med Bara för att det är en placebo betyder det inte att den inte funkar.

Placebo är ingen riktig effekt, och därför är det ganska klart att det inte fungerar just p.g.a att det är placebo.

Är du trög?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är ju en effekt. Hjärnan tror att någonting ska hända och fejkar därför symptomen.

Det är en fejkad effekt, alltså ingen riktig effekt. Svårt att förklara för mig hur det ligger till nu, men kan återkomma senare.

Är du trög?
Nej, men jag tänker inte fråga dig samma fråga eftersom att jag iallafall vet att du är riktigt j*vla trög.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är du trög?

Nej, men jag tänker inte fråga dig samma fråga eftersom att jag iallafall vet att du är riktigt j*vla trög.

Det är ingen fejkad effekt. En drog påverkar hjärnan till att bete sig på ett visst sätt - I en placebo-effekt så lurar hjärnan sig själv till att bete sig på ett visst sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är du trög?

Det är ingen fejkad effekt. En drog påverkar hjärnan till att bete sig på ett visst sätt - I en placebo-effekt så lurar hjärnan sig själv till att bete sig på ett visst sätt.

Jo, hjärnan luras, det är precis det som är den fejkade effekten. Den ger alltså ingen riktig effekt på hjärnan som den ska göra utan det är ren placebo.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är du trög?

Jo, hjärnan luras, det är precis det som är den fejkade effekten. Den ger alltså ingen riktig effekt på hjärnan som den ska göra utan det är ren placebo.

Det är ändå en effekt, FÅ IN DET. Varför använder man det inom medicin om den är ineffektivt som du säger? Den används för att den har en positiv EFFEKT.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vilken är lättast att få effekt av?

Alla ger i princip samma effekt. Men lyssna på en i ca 1 minut, sen byter du och lyssnar på en annan i 1 minut osv. Det ändå som kommer hända är att du känner lätt yrsel, kittlande samt lätt obehag (Som kan uppfattas trevligt)- Detta pga stimulation av hörselgångarna.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är ändå en effekt, FÅ IN DET. Varför använder man det inom medicin om den är ineffektivt som du säger? Den används för att den har en positiv EFFEKT.

Tänkte som dig en gång i tiden också. Hjärnan förväntar sig att känna en effekt och skapar den, det är placebo-effekten. Det är en effekt, ja. Men ingen riktig effekt, skillnaden är att en effekt kan du inte ta bort hur som helst, det kan du med en placebo-effekt. Sockerpiller är t.ex. 100% placebo, och om det är positivt inom medicin vet jag väl inte med tanke på att man känner sig bättre - fastän man inte är det.

Testa att få en effekt av I-Doser när du vet att det är ren placebo.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tänkte som dig en gång i tiden också. Hjärnan förväntar sig att känna en effekt och skapar den, det är placebo-effekten. Det är en effekt, ja. Men ingen riktig effekt, skillnaden är att en effekt kan du inte ta bort hur som helst, det kan du med en placebo-effekt. Sockerpiller är t.ex. 100% placebo, och om det är positivt inom medicin vet jag väl inte med tanke på att man känner sig bättre - fastän man inte är det.

Testa att få en effekt av I-Doser när du vet att det är ren placebo.

I-Doser kan ge övrigt effekt också, men det som krävs för att binaural beats ska funka är att datorns hörlurar är satta på höger/vänster (Att lyssnar från högtalare funkar alltså INTE). Viktigt är också att du stänger av diverse ljuddrivers och program som du kan ha installerat på datorn (Själv måste jag ställa in min Creative Volume Panel/Settings). Du får alltså inte ha några ljudplugins på såsom "3D surround", "Crystal clear" eller liknande, ljudet ska även vara strikt höger/vänster. För att prova höger/vänster grejen, starta en låt i MediaPlayer och öppna volymkontrollen från taskbar, flytta sedan markören för Allt Ljud helt åt vänster- Hör du endast ljud i vänster nu? Med effekter på kan det hända att du fortfarande hör en svag ton av musiken i höger, då måste du stänga av effekten).

Som du säger så kan man inte ta bort övriga effekter bara sådär- Anledning till det är att

Övriga effekt styrs inte av hjärnan

Placebo är en effekt som styrs av hjärnan som därmed kan stänga av och sätta på den hursomhelst.

En effekt är en händelse som utlöses av ett moment. Kastar jag en gummiboll i marken så studsar den upp, detta är moteffekten, eller effekten av gummi.

Tror du att ett piller kommer ge dig utslag så sänder hjärnan ut signaler (händelse) som i sin tur får kroppen att börja pruducera utslagen (effekt).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...