Northwest Skrivet 5 November 2008 Rapport Dela Skrivet 5 November 2008 när jag lirar source online kan jag spela med typ 40pers utan att det laggar,men när jag spelar med bots så kan jag inte ha mer än 10 innan det börjar lagga.kan man lösa det på nåt sätt? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nomatic Skrivet 5 November 2008 Rapport Dela Skrivet 5 November 2008 Detta är vad jag tror. När du kör med 40 pers då behöver din CPU bara "tänka" för hur din gubbe springer, visst du ser andra personer springa runt, men när du kör med 10 bots så jobbar din CPU för fullt med tanke på att botsen är datorstyrda och inte mänskligt styrda.. Vet inte hur jag ska förklara detta vettigt men hoppas att du förstår något av detta nonsens jag precis skrev. Har inte en aning om hur du ska kunna lösa detta problem. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kratzz17 Skrivet 5 November 2008 Rapport Dela Skrivet 5 November 2008 om du har bots, så måste din dator tänka på dem och dig. då blir den stressad och då börjar det lagga. men om du spelar online så behöver datorn bara tänka på vad du gör, och då blir det inte så mycket för datorn att göra. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 6 November 2008 Rapport Dela Skrivet 6 November 2008 (redigerat) Lösning: Skaffa en bättre processor, i värsta fall fungerar det. Men om du har en okej processor NU rekommenderar jag dig att köpa ett bättre moderkort och en ganska mycket bättre processor. Men jag tror att det skulle lösa sig av att du bara köpte en ny processor. Då jag har en 4 år gammal dator med en Intel Pentium 4 3GHz HT(2 trådar) som har en VÄLDIGT låg bussfrekvens i jämförelse med standarden idag. Och jag kan köra med typ 16 bottar utan att det laggar. Pröva också att stänga av bakgrundsprogram som använder ram och CPU-kraft.(Speciellt om du använder Windows Vista) Om du har under eller lika med 1GB internminne rekommenderar jag även dig att utöka ditt internminne. Redigerat 6 November 2008 av Vitdom Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Northwest Skrivet 7 November 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 7 November 2008 mm jag fattar vad ni menar,jag har vista 3gb ram,men processorn är inte den bästa 2.2ghz. på den andra datorn är det tvärt om där laggar det som f*n online men inte med bots. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst ihabba123 Skrivet 8 November 2008 Rapport Dela Skrivet 8 November 2008 Inget med graffen att göra utan proccesorn som alla andra säger. Men det finns inte så många proccesorer som orkar med 30 bots. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst jagekung Skrivet 8 November 2008 Rapport Dela Skrivet 8 November 2008 Eftersom du spelar mot botar så måste din processor arbeta mkt mera eftersom botarna inte är mänskliga.. men som dom andra säger om du spelar online utan botar så behöver din Processor bara koncentrera sig på dig och inte på andra Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg