Hoppa till innehåll

Mail.


D48

Rekommendera inlägg

hej alla.

jo nu igår så va jag med ett par kompisar och dom tog min mobil när jag däcka på soffan, sen idag så såg jag att jag har 8 SMs där det står..."Du hr debiterats fr anvnding av svarta sknheter. Support: +46852500819- [email protected] SEK 30

 

jag misstänker efter som det står att jag har debaterats av att tittat på bilder eller ngt liknade på en internetsida på min mobil och att dom har dragit av 30 kr för det.. jag hadde nämligen 300 kr så nu har jag bara 50 kr kvar...

jag tänker inte ringa på det nummret där för jag vet ju inte vad som händer då. så jag vill gärna vet om det går att titta upp vems nr:t är och mailen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kolla eniro för numret och prova google för mailen, tror dina kompisar har sagt upp dig på nån sms-skänst som kostar massa pengar i veckan, typ som Jamba

aa tror det med. är det bara att kopiera det nummert på eniro?

hitta inga träffar på eniro men titta här, http://193.12.60.80/Public/T2CuSeCBG.nsf/d...9c?OpenDocument

 

säger det er ngt ?

och detta http://193.12.60.80/Public/T2CuSeCBG.nsf/d...6c?OpenDocument

 

 

hur kan jag avbeställa det eller ngt, jag vill inte ha ngt med det att göra!

prata med min vän, han sa att dom hadde googlat på bilder med mobilen sen tittat på ngr bilder sen kom det sms...

____________________________________________________________________________________________________

_

det stod så här: "Man kan även säga upp tjänsten genom att skicka ett SMS med texten:

MOBIL STOP till nummer 72777. (Det är viktigt att kunden skriver stoppkomando korrekt då meddelandet avläses av en dator) Bekräftelse SMS ska komma inom 24 h om att tjänsten blivit uppsagd."

 

så jag SMSa MOBIL STOP till det nummret och fick tillbaks, "detta är en bekräftelse på att erat abonnemang av adressboken har upphört."

 

men hur vet jag att jag premiera på något??? dom hadde ju bara tittat på ngr bilder.

Redigerat av D48
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

men hur säger man upp avtalet där då, testade också att skicka mobil stop till hans andra nr 72214, men det har inte kommit ngt tillbaks.

 

Country: Sweden

Content provider name: Ericsson AB (IPX)

Services:

Products:

Comment to service/product: Stratus (pushmeddelande)

 

 

Support telephone number: 08-525 008 19

Support contact Person:

Support e-mailaddress: [email protected]

Short number: 72214

WEB address:

Information: Använder även kortnr: 72777

Aggregator: IPX

[email protected]

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ring deras support och säg som det var, att det inte var du som gjorde något. Be om pengarna tillbaka och en ban på personen som gjorde det.

konstigt jag svara på detta igår :/ och ja jag gjorde det wacko det var en bra service där. han hjälpte mig och sa att jag inte fanns med där längre och att om jag får hem ngn reklam från sidan så ska jag inte gå in på länken utan radera skiten. han fick mitt nr så han kunde säga åt datorn att radera mig från server historiken.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ring deras support och säg som det var, att det inte var du som gjorde något. Be om pengarna tillbaka och en ban på personen som gjorde det.

konstigt jag svara på detta igår :/ och ja jag gjorde det wacko det var en bra service där. han hjälpte mig och sa att jag inte fanns med där längre och att om jag får hem ngn reklam från sidan så ska jag inte gå in på länken utan radera skiten. han fick mitt nr så han kunde säga åt datorn att radera mig från server historiken.

 

Om inte japanerna har kommit upp med ett smart datorsystem så tror jag inte att killen på supporten har kunnat "säga" till datorn att ta bort dig.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ring deras support och säg som det var, att det inte var du som gjorde något. Be om pengarna tillbaka och en ban på personen som gjorde det.

konstigt jag svara på detta igår :/ och ja jag gjorde det wacko det var en bra service där. han hjälpte mig och sa att jag inte fanns med där längre och att om jag får hem ngn reklam från sidan så ska jag inte gå in på länken utan radera skiten. han fick mitt nr så han kunde säga åt datorn att radera mig från server historiken.

 

Om inte japanerna har kommit upp med ett smart datorsystem så tror jag inte att killen på supporten har kunnat "säga" till datorn att ta bort dig.

 

aja han klicka in mitt nr bara :)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...