Hoppa till innehåll

Nyinstallerat Vista.


Gäst wAcko

Rekommendera inlägg

Jag ska ha vista på min dator som kommer nästa vecka :D

det är la mest för att jag tycker det är fräckare :P

men det jag tycker är dåligt med vista är att det är svårare att hitta i inställningarna som att gå med i ett annat nätverk men det lär man ju sig om man använder det och jag har inte haft det för är bara en av min kompisar som har haft det i 1 år snart men han är ju nöjd så det är ju inga större fel på vista då :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 57
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Installerade faktiskt Vista Idag :)

Har haft det i ca 3-4 timmar nu, än så länge är det inget fel på det. har x32 och inget fel jag upptäckt ännu, Bara att windows download sida är nere, kan ej ladda min Framework 3.5 :S fasst det är ju inte vista :P

Ville bara säga att det inte är något fel på vista ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Installerade faktiskt Vista Idag :)

Har haft det i ca 3-4 timmar nu, än så länge är det inget fel på det. har x32 och inget fel jag upptäckt ännu, Bara att windows download sida är nere, kan ej ladda min Framework 3.5 :S fasst det är ju inte vista :P

Ville bara säga att det inte är något fel på vista ;)

Vilken version?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vi kan ta upp detta som jag nyss läste om om WoW. WoW's guldgräns ligger på 2^31 pga att det är ett 32 bitars spel. Men varför just 2^31 istället för 2^32 som det borde vara. Vet tyvärr inte vad det berodde på. Men det var något...

Om WoW skulle vara ett 64 bitars spel så skulle man kunna ha 2^64 guld.

* Om ni inte vet vad 2^32 är så är det: 2*2*2*2... Alltså 2 32 ggr.

 

Sen kan man ju också ha mer RAM/internminne som någon skrev. Ett 32-bit operativ kan bara klara av 2^32 (ca 4 gigabyte), medans ett 64-bit operativ kan klara av 2^64 (ca 16 exabyte).

Det finns en del till fördelar med ett 64-bit operativ.

Googla på (32-bit vs 64-bit) så hittar ni alltid något att läsa...

Jag har hört att det är 128 gig, men jag har visst fel :P

 

Jo, dom där 128 gigen är någon gräns det med har jag för mig. Jag har läst något om att hårdvarutekniken inte är tillräckligt bra än för att man ska kunna komma upp till 16 exabyte.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När jag tänker efter vet jag att 128gig är max i vista ultimate, när man har 64-bit. På homepremium och basic är det lägre, även om det är 64-bit

Kan ju vara så. Vista kanske inte är 100% perfekt programmerat. :D Redigerat av TheDarkElf
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Installerade faktiskt Vista Idag :)

Har haft det i ca 3-4 timmar nu, än så länge är det inget fel på det. har x32 och inget fel jag upptäckt ännu, Bara att windows download sida är nere, kan ej ladda min Framework 3.5 :S fasst det är ju inte vista :P

Ville bara säga att det inte är något fel på vista ;)

Vilken version?

 

Home Premium :D
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Installerade faktiskt Vista Idag :)

Har haft det i ca 3-4 timmar nu, än så länge är det inget fel på det. har x32 och inget fel jag upptäckt ännu, Bara att windows download sida är nere, kan ej ladda min Framework 3.5 :S fasst det är ju inte vista :P

Ville bara säga att det inte är något fel på vista ;)

Vilken version?

 

Home Premium :D

 

Okej. Jag såg på microsofts att man inte kan använda sig av "fjärrhjälp", utan den finns bara tillgänglig i Business och Ultimate, stämmer det?

Och det stod också att man inte kan använda systemåterställaren i Home Premium och Home Basic.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Overkill

Installerade faktiskt Vista Idag :)

Har haft det i ca 3-4 timmar nu, än så länge är det inget fel på det. har x32 och inget fel jag upptäckt ännu, Bara att windows download sida är nere, kan ej ladda min Framework 3.5 :S fasst det är ju inte vista :P

Ville bara säga att det inte är något fel på vista ;)

Vilken version?

Home Premium :D

 

Okej. Jag såg på microsofts att man inte kan använda sig av "fjärrhjälp", utan den finns bara tillgänglig i Business och Ultimate, stämmer det?

Och det stod också att man inte kan använda systemåterställaren i Home Premium och Home Basic.

 

Finns väl fjärrhjälp i Windows Live Messenger annars?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Installerade faktiskt Vista Idag :)

Har haft det i ca 3-4 timmar nu, än så länge är det inget fel på det. har x32 och inget fel jag upptäckt ännu, Bara att windows download sida är nere, kan ej ladda min Framework 3.5 :S fasst det är ju inte vista :P

Ville bara säga att det inte är något fel på vista ;)

Vilken version?

Home Premium :D

Okej. Jag såg på microsofts att man inte kan använda sig av "fjärrhjälp", utan den finns bara tillgänglig i Business och Ultimate, stämmer det?

Och det stod också att man inte kan använda systemåterställaren i Home Premium och Home Basic.

 

Finns väl fjärrhjälp i Windows Live Messenger annars?

 

Jo, men inte systemåterställaren. :P
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...