japsan06 Skrivet 7 November 2008 Rapport Dela Skrivet 7 November 2008 Hej. Jag har alltid trot att private server är olagligt. Men någon i min klass sa att det var blizzard som hadde sakpat private server. Så att man ska lära sig lättare :S . Men det vore ju lite dumt av blizzard isåfall... Nåja kan jag få några ägiga svar :D är private server olagligt och är det blizzard som gjort den????? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Krook Skrivet 7 November 2008 Rapport Dela Skrivet 7 November 2008 1. Din vän är dum. 2. De är olagliga. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Brongatonga Skrivet 7 November 2008 Rapport Dela Skrivet 7 November 2008 Privatserver kan du spela så länge du har ett Betalt riktigt Wow Acc, lagligt. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MysticGohan Skrivet 7 November 2008 Rapport Dela Skrivet 7 November 2008 blizzard har inte gjort private server >_> brongatonga, varför tror du de? du bryter ju ändå mot licensavtalet? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
addeB Skrivet 7 November 2008 Rapport Dela Skrivet 7 November 2008 exakt, man accepterar ju att dom har rett att banna en om dom misstänker att man spelat på en privat :blink: Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst wAcko Skrivet 7 November 2008 Rapport Dela Skrivet 7 November 2008 Hej. Jag har alltid trot att private server är olagligt. Men någon i min klass sa att det var blizzard som hadde sakpat private server. Så att man ska lära sig lättare :S . Men det vore ju lite dumt av blizzard isåfall... Nåja kan jag få några ägiga svar :D är private server olagligt och är det blizzard som gjort den????? 1. Att äga en privatserver är inte olagligt eftersom den inte använder något av Blizzards copyrighted stuff, men när man använder klienten då kommer ju alla graphics etc in i bilden och gör det då olagligt MOT DERAS licensavtal. men de kan inte stämma dig etc. 2. Nej de har inte gjort servrarna. 3. De kommer aldrig banna dig för något liknande unless du äger en server och använder kanske samma ip som på din priv server och ett legit acc på riktiga wow. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Krook Skrivet 7 November 2008 Rapport Dela Skrivet 7 November 2008 Privatserver kan du spela så länge du har ett Betalt riktigt Wow Acc, lagligt.Nej. Du måste mena Public test server, privat server är olagligt. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Blitzcat Skrivet 8 November 2008 Rapport Dela Skrivet 8 November 2008 Privatserver kan du spela så länge du har ett Betalt riktigt Wow Acc, lagligt.Nej. Du måste mena Public test server, privat server är olagligt. Jag hittade ingenting om detta i Sveriges rikeslag så sluta komma med felaktig information. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Ubuntu Skrivet 8 November 2008 Rapport Dela Skrivet 8 November 2008 Privatserver kan du spela så länge du har ett Betalt riktigt Wow Acc, lagligt. Nej. Du måste mena Public test server, privat server är olagligt. Jag hittade ingenting om detta i Sveriges rikeslag så sluta komma med felaktig information. Öppna ögonen och läs upphovrättslagen. Eller trodde du att det skulle stå "34 § Att emulera en private-server till WoW är olagligt och kan leda till X antal år i fängelse och X antal SEK i böter."? >_< Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
addeB Skrivet 8 November 2008 Rapport Dela Skrivet 8 November 2008 Privatserver kan du spela så länge du har ett Betalt riktigt Wow Acc, lagligt. Nej. Du måste mena Public test server, privat server är olagligt. Jag hittade ingenting om detta i Sveriges rikeslag så sluta komma med felaktig information. tror inte du läste igenom sveriges riktslag... du kanske skulle lägga ner tid på att läsa licensavtalet istället Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Krook Skrivet 8 November 2008 Rapport Dela Skrivet 8 November 2008 Privatserver kan du spela så länge du har ett Betalt riktigt Wow Acc, lagligt. Nej. Du måste mena Public test server, privat server är olagligt. Jag hittade ingenting om detta i Sveriges rikeslag så sluta komma med felaktig information. tror inte du läste igenom sveriges riktslag... du kanske skulle lägga ner tid på att läsa licensavtalet istället man tackar Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Apex Skrivet 8 November 2008 Rapport Dela Skrivet 8 November 2008 Vad jag vet så är det inte "olagligt" att du har en privat server så länge du betalar för retail och att du inte har den upplagd för lan eller på internet. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg