Hoppa till innehåll

Wow Private Server?


japsan06
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej. Jag har alltid trot att private server är olagligt. Men någon i min klass sa att det var blizzard som hadde sakpat private server. Så att man ska lära sig lättare :S . Men det vore ju lite dumt av blizzard isåfall...

 

Nåja kan jag få några ägiga svar :D är private server olagligt

och är det blizzard som gjort den?????

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej. Jag har alltid trot att private server är olagligt. Men någon i min klass sa att det var blizzard som hadde sakpat private server. Så att man ska lära sig lättare :S . Men det vore ju lite dumt av blizzard isåfall...

 

Nåja kan jag få några ägiga svar :D är private server olagligt

och är det blizzard som gjort den?????

1. Att äga en privatserver är inte olagligt eftersom den inte använder något av Blizzards copyrighted stuff, men när man använder klienten då kommer ju alla graphics etc in i bilden och gör det då olagligt MOT DERAS licensavtal. men de kan inte stämma dig etc.

 

2. Nej de har inte gjort servrarna.

 

3. De kommer aldrig banna dig för något liknande unless du äger en server och använder kanske samma ip som på din priv server och ett legit acc på riktiga wow.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Privatserver kan du spela så länge du har ett Betalt riktigt Wow Acc, lagligt.

Nej. Du måste mena Public test server, privat server är olagligt.

 

Jag hittade ingenting om detta i Sveriges rikeslag så sluta komma med felaktig information.

 

Öppna ögonen och läs upphovrättslagen. Eller trodde du att det skulle stå "34 § Att emulera en private-server till WoW är olagligt och kan leda till X antal år i fängelse och X antal SEK i böter."? >_<
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Privatserver kan du spela så länge du har ett Betalt riktigt Wow Acc, lagligt.

Nej. Du måste mena Public test server, privat server är olagligt.

 

Jag hittade ingenting om detta i Sveriges rikeslag så sluta komma med felaktig information.

 

tror inte du läste igenom sveriges riktslag... du kanske skulle lägga ner tid på att läsa licensavtalet istället

post-70536-1226138246_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Privatserver kan du spela så länge du har ett Betalt riktigt Wow Acc, lagligt.

Nej. Du måste mena Public test server, privat server är olagligt.

 

Jag hittade ingenting om detta i Sveriges rikeslag så sluta komma med felaktig information.

 

tror inte du läste igenom sveriges riktslag... du kanske skulle lägga ner tid på att läsa licensavtalet istället

 

man tackar
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...