Hoppa till innehåll

Invandring.


fishmaster

Rekommendera inlägg

Tror faktiskt att det är lite bättre i Sverige eftersom det just nu nästan är krig på Danmarks gator mellan MC-gäng och invadrargäng. Men sån stor är det nog inte.

 

Uhm, vi kanske har mindre problem med MC gäng, men du kanske har märkt att i förorter så anläggs bilbränder varje dag nuförtiden? Poliser, brandmän och andra attackeras av stenkastare (d.v.s AFA eller utlänningar)

 

Någon dokumentär, brott i ett område? Vi snackar hela Sverige.

Vi kan kolla hur många invandrare det sitter i svenska fängelsen, och sen jämför vi med hur många svenskar det är där =)

 

"...det är drygt dubbelt så vanligt att personer födda utomlands misstänks för brott, jämfört med personer födda i Sverige av svenskfödda föräldrar." -BRÅ

 

Du kanske försöker bortförklara brottsligheten bland invandrare för att svenskar begår fler brott i rena tal, eftersom svenskar står för en klar majoritet i landet, vi säger 4/5. Det betyder att ett brott av en utlänning svarar för 4 brott från svenskar. Isåfall vore det jämt. Men så är det inte.

 

I många fängelser är utlänningar i majoritet (>50%), andra mycket lägre. Oavsett så är det högre procent utlänningar i fängelsena än procent utlänningar i Sveriges befolkning.

 

D.v.s de är mer brottsliga.

 

(Augusti 2009)

Hur många invandrare finns det i svenska fängelser?

 

Det är en av de många frågor som ofta ställs till Kriminalvården och som vi inte kan svara på!

 

Förklaringen är att Kriminalvården har statistik på hur många utländska medborgare som vi tar in i fängelse varje år, vilka länder de kommer ifrån och om de ska utvisas efter fängelsestraffet. 28 % är utländska medborgare och kommer från cirka 160 olika länder.

 

Däremot har vi inga siffror på hur många som är av utländsk härkomst eller invandrare, eftersom många invandrare ganska snabbt blir svenska medborgare och räknas då som svenskar. De ingår alltså i gruppen svenskar som är 72%.

Dra egna slutsatser.

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 787
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

(Augusti 2009)

Hur många invandrare finns det i svenska fängelser?

 

Det är en av de många frågor som ofta ställs till Kriminalvården och som vi inte kan svara på!

 

Förklaringen är att Kriminalvården har statistik på hur många utländska medborgare som vi tar in i fängelse varje år, vilka länder de kommer ifrån och om de ska utvisas efter fängelsestraffet. 28 % är utländska medborgare och kommer från cirka 160 olika länder.

 

Däremot har vi inga siffror på hur många som är av utländsk härkomst eller invandrare, eftersom många invandrare ganska snabbt blir svenska medborgare och räknas då som svenskar. De ingår alltså i gruppen svenskar som är 72%.

Dra egna slutsatser.

 

Det är brott överallt, i alla länder runtom världen, men om vi säger så här.

Det första problemet är hur ungdommar växer upp här i Sverige, oavsett skola så har Sveriges skolor noll

koll på vad som försigår deras elever osv. Skolan ska va till en hjälp, skolan ska informera föräldrar

om de nu skolkar, har dåliga betyg eller om de verkar må dåligt. Hjälper man inte barn redan

som liten så får dem en dålig uppväxt. I förorten jag bor på så pratar vi om skolorna här, att en Svensk går i skolan

är ganska främmande, folk glor som fan på den personen oftast, jo! Det här är problemet, staten försöker separera

Svenskar och Invandrare så gott som det går, snart kommer förorterna inte ha några polispatruller längre med order

från staten, då ökas ännu mera brott, varför? Att folk som kommer in i Sverige blir utstötta av samhället och då är

det klart att de kräver att en moske ska byggas i deras lilla ort.

 

I arbetsmarknaden är det så här, Mr Johan och Mr Ali söker jobb hos Karolinskasjukhuset.

Båda har samma utbildning, exakt samma meriter och har lika bra språkkunskaper.

Vad gör arbetsgivarn? Jo, han plockar givetvis Mr Johan in till arbetet och säger åt Mr Ali

med ett glatt falskt leende vi ringer inom en vecka fast det aldrig kommer hända.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är brott överallt, i alla länder runtom världen, men om vi säger så här.

Det första problemet är hur ungdommar växer upp här i Sverige, oavsett skola så har Sveriges skolor noll

koll på vad som försigår deras elever osv. Skolan ska va till en hjälp, skolan ska informera föräldrar

om de nu skolkar, har dåliga betyg eller om de verkar må dåligt. Hjälper man inte barn redan

som liten så får dem en dålig uppväxt. I förorten jag bor på så pratar vi om skolorna här, att en Svensk går i skolan

är ganska främmande, folk glor som fan på den personen oftast, jo! Det här är problemet, staten försöker separera

Svenskar och Invandrare så gott som det går, snart kommer förorterna inte ha några polispatruller längre med order

från staten, då ökas ännu mera brott, varför? Att folk som kommer in i Sverige blir utstötta av samhället och då är

det klart att de kräver att en moske ska byggas i deras lilla ort.

 

"Det är brott överallt, i alla länder", vilken slutledningsförmåga. Även helt orelevant.

Sverige har lika många anmälda brott som länder med 20-32 miljoner invånare. Försök räkna ut varför.

Staten försöker inte separera folk. Det sköter de visst själva.

 

I arbetsmarknaden är det så här, Mr Johan och Mr Ali söker jobb hos Karolinskasjukhuset.

Båda har samma utbildning, exakt samma meriter och har lika bra språkkunskaper.

Vad gör arbetsgivarn? Jo, han plockar givetvis Mr Johan in till arbetet och säger åt Mr Ali

med ett glatt falskt leende vi ringer inom en vecka fast det aldrig kommer hända.

Myt.

Eller för att klargöra, om båda har precis samma meriter, samma ålder och språkkunskaper (vilket vanligtvis kräver att .. Mr Ali.. är född här.) så finns det ingen anledning alls att välja svensken över den andre. Att det finns viss rasism i valet hos anställda någonstans är väl uppenbart, men inte i denna utsträckning som du försöker beskriva.

I övrigt, om jag skulle anställa folk någonstans skulle jag garanterat värdera de med perfekt svenska högst, oavsett härkomst. Brister i kommunikation är ingen risk man vill ta frivilligt, och den som säger det är rasistisk är en idiot.

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I arbetsmarknaden är det så här, Mr Johan och Mr Ali söker jobb hos Karolinskasjukhuset.

Båda har samma utbildning, exakt samma meriter och har lika bra språkkunskaper.

Vad gör arbetsgivarn? Jo, han plockar givetvis Mr Johan in till arbetet och säger åt Mr Ali

med ett glatt falskt leende vi ringer inom en vecka fast det aldrig kommer hända.

 

Något jag finner roligt är hur en på min skola faktiskt valde ut en med arabiskt namn när vi behövde vikarie just för att det inte fanns många sådanna lärare, och han var extremt bra.

 

Men det håller ganska dåligt som argument eftersom att det variear från person till person.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst MacGyver

Såg nyss

 

 

som Mindtwistah länkade förut, har inget emot invandring då jag hellre ser en värld utan nationer där människan kan röra sig fritt, men så är det inte i dagsläget och att många av invandrarna är muslimer skrämmer mig då islam är en utvecklingshämmande religion.

 

Vad säger ni, ska man konvertera redan nu så att man inte blir slaktad om några år för att vara en otrogen hund? cry.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg nyss

 

 

som Mindtwistah länkade förut, har inget emot invandring då jag hellre ser en värld utan nationer där människan kan röra sig fritt, men så är det inte i dagsläget och att många av invandrarna är muslimer skrämmer mig då islam är en utvecklingshämmande religion.

 

Vad säger ni, ska man konvertera redan nu så att man inte blir slaktad om några år för att vara en otrogen hund? cry.gif

Hade inte Islam funnits hade inte matematiken utvecklats som den gjorts nu,

förr i tiden så utvecklade araberna matematiken mycket eftersom att i koranen så är kunskap

det mest värdefulla en människa kan ha efter familj och kärlek.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg nyss

 

 

som Mindtwistah länkade förut, har inget emot invandring då jag hellre ser en värld utan nationer där människan kan röra sig fritt, men så är det inte i dagsläget och att många av invandrarna är muslimer skrämmer mig då islam är en utvecklingshämmande religion.

 

Vad säger ni, ska man konvertera redan nu så att man inte blir slaktad om några år för att vara en otrogen hund? cry.gif

Hade inte Islam funnits hade inte matematiken utvecklats som den gjorts nu,

förr i tiden så utvecklade araberna matematiken mycket eftersom att i koranen så är kunskap

det mest värdefulla en människa kan ha efter familj och kärlek.

 

Haha, tror du på det själv ens?

 

Begränsa muslimerna, få fler människor att föda barn.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst MacGyver

Hade inte Islam funnits hade inte matematiken utvecklats som den gjorts nu,

förr i tiden så utvecklade araberna matematiken mycket eftersom att i koranen så är kunskap

det mest värdefulla en människa kan ha efter familj och kärlek.

Förr i tiden är absolut inte samma sak som idag.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
  • Skapa ny...