Hoppa till innehåll

Invandring.


fishmaster
 Dela

Rekommendera inlägg

Invandring ja, ämnet där de flesta inte ens vågar yttra sig.

 

Vad tycker ni om dagens invandring?

Borde den förändras, regleras, begränsas?

 

Varför växer stödet för Sverigedemokraterna?

 

Många har väldigt svårt att yttra sig i detta då de flesta är rädda för att pekas ut som rasister alt nazister, så jag uppmuntrar folk till att granska det de påstår, och inte bara säger att "invandrare är dumma i huvudet" eller att alla som röstar på t ex SD är idioter, det ska ju vara en debatt där man har rätt att tycka som man gör.

 

Så själv, jag intresserar mig för invandringen liksom religion för att det är ett ämne som många intresserar sig för, eller något som påverkar folket eller samhället i allmänt.

 

På senare tid har invandringen ökat, positivt eller negativt? Svårt att avgöra. Positivt med -ny kultur- kanske, eller arbetskraft? Jag kan även se det negativa.. segration.

Segrationen i sverige är absurd, som i malmö.

För att citera en Fatima Obaid från SVT:s "Rapport" söndagen den 11 mars 2007. (uppladdad video på Youtube)

"Det känns som hemma. Det känns som Irak eller nåt annat arabland. Jag trivs jättebra i Malmö."

 

Positivt? Nej inte direkt. Om ni inte blundar för statistik så är antalet brott i Malmö, i synnerhet Rosengård, i särklass högt.

Kan man säga att det är just för att befolkningen där är i klar majoritet arabisk?

 

invandrare från länder i mellanöstern är groteskt överrepresenterade inom brottsregister, speciellt inom våldsbrott och liknande , när de utgör mindre än 15% av Sveriges befolkning.

 

Även då jag inte dömer folk efter härkomst så måste man erkänna att man ser ett mönster. Man kan inte bara skylla på regeringen och sen fortsätta.

Att vi tar in 100000 per år samtidigt som ekonomin är åt h*lvete, segrationen är enorm och arbetslösheten är hög, det är helt enkelt inte hållbart.

Men så länge politikerna tror att de vinner val för att de lovar högre invandring så lär det fortsätta.

 

Sorgligast är ju media, nog för att de inte ska skapa hat (positivt) så är det väl intressant när de inte ens "får" nämna folks etnicitet.

 

En åtgärd vore att fördela invandringen jämnt över Europa, nu tar Sverige in mer "flyktingar" än något annat Européiskt land, samtidigt som segrationen måste "fixas", tyvärr innebär det att man inte kan låta alla bo där de vill (d.v.s nära släktingar)

 

http://www.youtube.com/watch?v=S3cpreVQELY

 

För att klargöra, jag tänker inte rösta på Sverigedemokraterna och jag misstycker med allt som låter som "skicka hem alla" eller liknande, men jag försöker vara realistisk och jag blundar inte för det som händer.

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 787
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Invandring ja, ämnet där de flesta inte ens vågar yttra sig.

 

Vad tycker ni om dagens invandring?

Borde den förändras, regleras, begränsas?

 

Varför växer stödet för Sverigedemokraterna?

 

Många har väldigt svårt att yttra sig i detta då de flesta är rädda för att pekas ut som rasister alt nazister, så jag uppmuntrar folk till att granska det de påstår, och inte bara säger att "invandrare är dumma i huvudet" eller att alla som röstar på t ex SD är idioter, det ska ju vara en debatt där man har rätt att tycka som man gör.

 

Så själv, jag intresserar mig för invandringen liksom religion för att det är ett ämne som många intresserar sig för, eller något som påverkar folket eller samhället i allmänt.

 

På senare tid har invandringen ökat, positivt eller negativt? Svårt att avgöra. Positivt med -ny kultur- kanske, eller arbetskraft? Jag kan även se det negativa.. segration.

Segrationen i sverige är absurd, som i malmö.

För att citera en Fatima Obaid från SVT:s "Rapport" söndagen den 11 mars 2007. (uppladdad video på Youtube)

"Det känns som hemma. Det känns som Irak eller nåt annat arabland. Jag trivs jättebra i Malmö."

 

Positivt? Nej inte direkt. Om ni inte blundar för statistik så är antalet brott i Malmö, i synnerhet Rosengård, i särklass högt.

Kan man säga att det är just för att befolkningen där är i klar majoritet arabisk?

 

invandrare från länder i mellanöstern är groteskt överrepresenterade inom brottsregister, speciellt inom våldsbrott och liknande , när de utgör mindre än 15% av Sveriges befolkning.

 

Även då jag inte dömer folk efter härkomst så måste man erkänna att man ser ett mönster. Man kan inte bara skylla på regeringen och sen fortsätta.

Att vi tar in 100000 per år samtidigt som ekonomin är åt h*lvete, segrationen är enorm och arbetslösheten är hög, det är helt enkelt inte hållbart.

Men så länge politikerna tror att de vinner val för att de lovar högre invandring så lär det fortsätta.

 

Sorgligast är ju media, nog för att de inte ska skapa hat (positivt) så är det väl intressant när de inte ens "får" nämna folks etnicitet.

 

En åtgärd vore att fördela invandringen jämnt över Europa, nu tar Sverige in mer "flyktingar" än något annat Européiskt land, samtidigt som segrationen måste "fixas", tyvärr innebär det att man inte kan låta alla bo där de vill (d.v.s nära släktingar)

 

http://www.youtube.com/watch?v=S3cpreVQELY

 

 

För att klargöra, jag tänker inte rösta på Sverigedemokraterna och jag misstycker med allt som låter som "skicka hem alla" eller liknande, men jag försöker vara realistisk och jag blundar inte för det som händer.

Håller med om det mesta du skrivit i ditt argument. Fler länder behöver ta in mer invandrare, Danmark till exempel. Man kan heller inte stacka in alla invandrare på samma ställe som man gjort i Malmö, de måste fördelas över Sverige i olika kommuner där de umgås med andra svenskar för att kunna ta åt sig av kulturen, sederna osv för att anpassa sig. ( Som de inte gör om de bor i ett kvarter där alla är från deras hemland. ) Jag tror dock absolut inte att lösningen är att kasta ut dem igen. Jag tror att orsaken till att stödet för SD har ökat eftersom det är så lätt att skylla allting på invandrarna och därmed ökar fördomarna, den medelmåttiga svensson tänker nog inte så mycket på detaljerna utan hans röst baseras nog mest på personligt hat och fördomar.

 

Ursäktar att mitt inlägg är riktigt dåligt formulerat men det är tidigt på morgonen och jag är inte helt klar i huvudet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Invandring ja, ämnet där de flesta inte ens vågar yttra sig.

 

Vad tycker ni om dagens invandring?

Borde den förändras, regleras, begränsas?

 

Varför växer stödet för Sverigedemokraterna?

 

Många har väldigt svårt att yttra sig i detta då de flesta är rädda för att pekas ut som rasister alt nazister, så jag uppmuntrar folk till att granska det de påstår, och inte bara säger att "invandrare är dumma i huvudet" eller att alla som röstar på t ex SD är idioter, det ska ju vara en debatt där man har rätt att tycka som man gör.

 

Så själv, jag intresserar mig för invandringen liksom religion för att det är ett ämne som många intresserar sig för, eller något som påverkar folket eller samhället i allmänt.

 

På senare tid har invandringen ökat, positivt eller negativt? Svårt att avgöra. Positivt med -ny kultur- kanske, eller arbetskraft? Jag kan även se det negativa.. segration.

Segrationen i sverige är absurd, som i malmö.

För att citera en Fatima Obaid från SVT:s "Rapport" söndagen den 11 mars 2007. (uppladdad video på Youtube)

"Det känns som hemma. Det känns som Irak eller nåt annat arabland. Jag trivs jättebra i Malmö."

 

Positivt? Nej inte direkt. Om ni inte blundar för statistik så är antalet brott i Malmö, i synnerhet Rosengård, i särklass högt.

Kan man säga att det är just för att befolkningen där är i klar majoritet arabisk?

 

invandrare från länder i mellanöstern är groteskt överrepresenterade inom brottsregister, speciellt inom våldsbrott och liknande , när de utgör mindre än 15% av Sveriges befolkning.

 

Även då jag inte dömer folk efter härkomst så måste man erkänna att man ser ett mönster. Man kan inte bara skylla på regeringen och sen fortsätta.

Att vi tar in 100000 per år samtidigt som ekonomin är åt h*lvete, segrationen är enorm och arbetslösheten är hög, det är helt enkelt inte hållbart.

Men så länge politikerna tror att de vinner val för att de lovar högre invandring så lär det fortsätta.

 

Sorgligast är ju media, nog för att de inte ska skapa hat (positivt) så är det väl intressant när de inte ens "får" nämna folks etnicitet.

 

En åtgärd vore att fördela invandringen jämnt över Europa, nu tar Sverige in mer "flyktingar" än något annat Européiskt land, samtidigt som segrationen måste "fixas", tyvärr innebär det att man inte kan låta alla bo där de vill (d.v.s nära släktingar)

 

http://www.youtube.com/watch?v=S3cpreVQELY

 

 

För att klargöra, jag tänker inte rösta på Sverigedemokraterna och jag misstycker med allt som låter som "skicka hem alla" eller liknande, men jag försöker vara realistisk och jag blundar inte för det som händer.

man behöver helt klart minska antalet invandrare som kommer till sverige varje år, men jag tror inte man ska "skicka hem alla" för det vore bara idiotiskt..a
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sverige, landet som är neutralt. Men ändå tar emot krigsflyktingar från Irak. Jag menar borde de inte bli USA's ansvar?

USA tar för det första inget ansvar, och för det andra vill alla komma till "bidragsparadiset Sverige".
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hemskt, tycker vi borde köra en rensning och skicka tillbaka alla illegala invandrare, vilket det finns många av speciellt i malmö.

Så du tycker att vi ska skicka tillbaka dem till en ganska så säker död? De är troligen illegala eftersom de var desperata av att fly sitt hemland. Något borde göras men jag tror inte att lösningen är att skicka hem dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

UT MED ALLA

Var snäll att aldrig mer yttra dig i min åsyn, NÅGONSIN!

 

Håller med Garone om att dom bör sprida ut lite mer invandrare än att smälla in dom på ett och samma ställe.

Det enda jag tycker om det hela är att invandrare som har varit i Sverige mindre än tre år och begår ett brott ska utvisas ganska så omedelbart, dom har inget här att göra ifall dom ska begå brott och besudla.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hemskt, tycker vi borde köra en rensning och skicka tillbaka alla illegala invandrare, vilket det finns många av speciellt i malmö.

Så du tycker att vi ska skicka tillbaka dem till en ganska så säker död? De är troligen illegala eftersom de var desperata av att fly sitt hemland. Något borde göras men jag tror inte att lösningen är att skicka hem dem.

 

varför inte? inte vårt fel att dem flyttar hit illegalt, skicka hem skiten bara
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hemskt, tycker vi borde köra en rensning och skicka tillbaka alla illegala invandrare, vilket det finns många av speciellt i malmö.

 

Så du tycker att vi ska skicka tillbaka dem till en ganska så säker död? De är troligen illegala eftersom de var desperata av att fly sitt hemland. Något borde göras men jag tror inte att lösningen är att skicka hem dem.

 

varför inte? inte vårt fel att dem flyttar hit illegalt, skicka hem skiten bara

 

De är desperata att fly deras hemland. Vill du verkligen skicka folk till sin död bara eftersom de inte var födda i Sverige?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hemskt, tycker vi borde köra en rensning och skicka tillbaka alla illegala invandrare, vilket det finns många av speciellt i malmö.

 

Så du tycker att vi ska skicka tillbaka dem till en ganska så säker död? De är troligen illegala eftersom de var desperata av att fly sitt hemland. Något borde göras men jag tror inte att lösningen är att skicka hem dem.

varför inte? inte vårt fel att dem flyttar hit illegalt, skicka hem skiten bara

 

De är desperata att fly deras hemland. Vill du verkligen skicka folk till sin död bara eftersom de inte var födda i Sverige?

 

inte direkt, men varför ska alla j*vlar hit? kan dem inte sticka någon annanstans? sverige kan väl inte vara det ända landet där det inte är krig?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...