Hoppa till innehåll

Invandring.

fishmaster

Rekommendera inlägg

Fast du inser väl att sådana områden alltid kommer att finnas? Även om vi skulle skicka ut varenda invandrare så skulle något område bli kallat "Sveriges rövhål", och folk skulle fortfarande gnälla på den höga kriminaliteten osv.

Och det betyder att vi inte måste göra något åt Rosengård? För att något alltid måste vara värst?

Direkt kommer "(vore lösningen att) skicka ut alla invandrare" på tal (som om det är det jag förespråkar), vilket för mig vore absurt.

Görs inget åt Rosengård, d.v.s, mot segregation och missnöjet utlänningarna känner så går allt åt helvete. Detta pågår dock i många områden nuförtiden.

Folk här får gärna läsa upp sig över de kriminella invandrargängen som terroriserar, t ex Black Cobra 'Malmö' och andra

Består inte MC gäng som Hells Angels av etniska svenskar?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 787
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Fast du inser väl att sådana områden alltid kommer att finnas? Även om vi skulle skicka ut varenda invandrare så skulle något område bli kallat "Sveriges rövhål", och folk skulle fortfarande gnälla på den höga kriminaliteten osv.

Och det betyder att vi inte måste göra något åt Rosengård? För att något alltid måste vara värst?

Direkt kommer "(vore lösningen att) skicka ut alla invandrare" på tal (som om det är det jag förespråkar), vilket för mig vore absurt.

Görs inget åt Rosengård, d.v.s, mot segregation och missnöjet utlänningarna känner så går allt åt helvete. Detta pågår dock i många områden nuförtiden.

Folk här får gärna läsa upp sig över de kriminella invandrargängen som terroriserar, t ex Black Cobra 'Malmö' och andra

Hells Angels finns i många länder.

Black Cobra;

"Black Cobra är ett av de största kriminella nätverken i Danmark. Gänget finns representerat i de flesta större danska städer och har ca 600 medlemmar. Enligt svensk polis har organisationen också etablerat sig i Sverige, främst i Malmöstadsdelen Rosengård. med ca 30 medlemmar men också i Stockholmsförorterna Tensta och Rinkeby, Gänget har också en ungdomsavdelning som kallar sig Black Scorpions. Enligt svensk och dansk polis ägnar sig Black Cobra bland annat åt narkotikahandel, utpressning, mordförsök, hot och vapenbrott.

Black Cobra grundades år 2000 i Roskilde av invandrare. Medlemmarna har ursprung i en mängd länder, bland annat Turkiet, Arabvärlden och forna Jugoslavien."

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hells Angels finns i många länder.

Black Cobra;

"Black Cobra är ett av de största kriminella nätverken i Danmark. Gänget finns representerat i de flesta större danska städer och har ca 600 medlemmar. Enligt svensk polis har organisationen också etablerat sig i Sverige, främst i Malmöstadsdelen Rosengård. med ca 30 medlemmar men också i Stockholmsförorterna Tensta och Rinkeby, Gänget har också en ungdomsavdelning som kallar sig Black Scorpions. Enligt svensk och dansk polis ägnar sig Black Cobra bland annat åt narkotikahandel, utpressning, mordförsök, hot och vapenbrott.

Black Cobra grundades år 2000 i Roskilde av invandrare. Medlemmarna har ursprung i en mängd länder, bland annat Turkiet, Arabvärlden och forna Jugoslavien."

Spelar ingen roll om Hells Angels har etablerat sig runt hela världen, vad jag vet så består Hells Angels mestadels av etniska svenskar och att de hatar invandrare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

... Vänta, sen när är Hells Angels svenskar? Och har du någonsin sett dem, egentligen?

Jag har sett 1 Hells Angel medlem, han var svensk...

Det är ett roligt motargument, jag talar om kriminella gäng som uteslutande består av utomeuropéer, då ska du försöka kontra det med att försöka säga att svenskar är lika illa, för att det finns MC gäng, då du sett en person inom ett av dessa gäng med västerländskt utseende.

Spelar ingen roll om Hells Angels har etablerat sig runt hela världen, vad jag vet så består Hells Angels mestadels av etniska svenskar och att de hatar invandrare.

Men så mycket fail, Hells Angels grundades i USA och är en motorcykelklubb. Grejen är att det är någorlunda vanligt att medlemmarna är kriminella. Vad jag vet finns inga nummer över hur många de är just i Sverige, men de håller sig i 5 av Sveriges städer.

"Hatar invandrare"? De slåss mot andra gäng. Men givetvis så handlar det om onda svenskar som gör allt dåligt? :)

Nuförtiden hör det till den västerländska kulturen att alla vita ska beskylla sig själva för allting.

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är ett roligt motargument, jag talar om kriminella gäng som uteslutande består av utomeuropéer, då ska du försöka kontra det med att försöka säga att svenskar är lika illa, för att det finns MC gäng, då du sett en person inom ett av dessa gäng med västerländskt utseende.

Fast nu består ju i och för sig Hells Angels nästan uteslutande av Svenskar. Finns det någon icke-svensk så är de troligen från ett annat nordeuropeiskt land.

Nuförtiden hör det till den västerländska kulturen att alla vita ska beskylla sig själva för allting.

Snarare att försöka lura i folk någon slags offermentalitet.

"Uj uj uj det är så synd om svenskarna. Dom elaka invandrarna bara förstör och är dumma mot oss. Stackars oss våra liv är jättejobbiga :( Nu skall jag äta pizza, dricka två liter läsk och spela tv-spel"

Det är inte ett dugg synd om svenskarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"Uj uj uj det är så synd om svenskarna. Dom elaka invandrarna bara förstör och är dumma mot oss. Stackars oss våra liv är jättejobbiga :( Nu skall jag äta pizza, dricka två liter läsk och spela tv-spel"

Skojigt.

Fast inte oväntat, har mest bara sett sarkastiska posts från dig på senaste tiden.

Så våran levnadsstandard innebär att man inte får säga till om något när man hela tiden får höra om hur allt är 'vitas' fel.

Kom ihåg, all slavhandel var vitas fel, t o m när det var svarta som hade svarta slavar

Det är vitas fel att afrikas samhällen inte byggts upp ordentligt

Det är vitas fel att Mellanöstern är så konflikthärjat

Det är vitas fel att det finns rasism (när senast anklagades en icke-vit för rasism egentligen?)

Samma sak inom diskussioner om "jämnlikhet" och "fördomar", där vita ritas ut som diskriminerande rasister hela bunten medans andra målas ut som snyftoffer.

Som sagt, allt är de vitas fel på något sätt.

Kanske inte så sunt att dela upp i grupper så här, men så är det tydligen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skojigt.

Fast inte oväntat, har mest bara sett sarkastiska posts från dig på senaste tiden.

Jag var inte sarkastisk. Det är den typen av mentalitet som blir mer och mer utbredd i samhället. Folk (svenskar) går runt och tycker synd om sig själva trots att de egentligen inte har några problem alls.

Så våran levnadsstandard innebär att man inte får säga till om något när man hela tiden får höra om hur allt är 'vitas' fel.

Ja, vår höga levnadsstandard sänker våra rättigheter att gnälla iallfall. En överväldigande majoritet av svenskarna har faktiskt ganska lite att klaga på egentligen

Kom ihåg, all slavhandel var vitas fel, t o m när det var svarta som hade svarta slavar

Nä. Eller kanske till viss del, beroende på vilken tidsperiod vi pratar om.

Det är vitas fel att afrikas samhällen inte byggts upp ordentligt

Ja, typ. Vi ockuperade större delar av afrika en lång tid, tryckte systematiskt ner befolkingen, nekade urinvånarna all form av utbildning och kunskap, samtidigt som vi snodde deras tillgångar. När vi sedan plötsligt tröttnar, tar våra grejer och sticker så har landet knappast de bästa förutsättningarna eftersom de enda som finns kvar är nu ursprungsinvånarna som plötsligt förväntas sköta ett helt land, trots att de knappt kan skriva. Visst, det har hänt en del sedan dess, men om vi inte hade agerat som vi gjorde så hade problemen i afrika varit mycket färre.

Det är vitas fel att Mellanöstern är så konflikthärjat

Mja, vi lyckades starta israel-palestinakonflikten iallfall.

Det är vitas fel att det finns rasism (när senast anklagades en icke-vit för rasism egentligen?)

Jag tycker att folk anklagas för rasism mot vita hela tiden. I varenda nyhetssändning/tidning är det ju någon som grinar över att ha blivit kallad för svenne av en invandrare.

Samma sak inom diskussioner om "jämnlikhet" och "fördomar", där vita ritas ut som diskriminerande rasister hela bunten medans andra målas ut som snyftoffer.

Som sagt, allt är de vitas fel på något sätt.

Kanske inte så sunt att dela upp i grupper så här, men så är det tydligen.

Ja, tro det eller ej. Vita är inte supermänniskor som är hur bra som helst och aldrig gör något fel. Mycket av problemen i världen beror faktiskt på vitas handlande. Att försöka skylla på någon annan är bara tramsigt. Det är så det är, ingen mening med att försöka skylla ifrån sig. Och helt ärligt så förstår jag inte varför du tar åt dig. Det är ju knappast någon som anklagar dig för alla problem. Grunden lades oftast av folk som är döda för länge sedan.

"Fast alla problemen i afrika är ju alla ociviliserade afrikarners fel. De bor ju i grottor och spenderar dagarna med att slå ihjäl varandra med klubbor. Klart det blir problem då!"

Eller inte..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nä. Eller kanske till viss del, beroende på vilken tidsperiod vi pratar om.

Det handlade mer om att det faktum att svarta haft svarta slavar nog aldrig nämnts, varför, för att det inte passar in i dagens bild av att alla problem som svarta eller andra har beror på "oss".

Ja, typ. Vi ockuperade större delar av afrika en lång tid, tryckte systematiskt ner befolkingen, nekade urinvånarna all form av utbildning och kunskap, samtidigt som vi snodde deras tillgångar. När vi sedan plötsligt tröttnar, tar våra grejer och sticker så har landet knappast de bästa förutsättningarna eftersom de enda som finns kvar är nu ursprungsinvånarna som plötsligt förväntas sköta ett helt land, trots att de knappt kan skriva. Visst, det har hänt en del sedan dess, men om vi inte hade agerat som vi gjorde så hade problemen i afrika varit mycket färre.

Det verkar ju inte spela någon roll. När engelsmännen drog sig tillbaka och lämnade samhällena de byggt upp (på slavarnas bekostnad) föll samhället direkt ihop. Tyvärr är jag usel på att minnas namn så jag kan inte namnge exempel på sådana områden. Nuförtiden har varenda "samhälle" fallit ihop och AK47:or blivit till valuta

Verkar ju ärligt talat som att oavsett hur mycket resurser som slussas över till Afrika så händer absolut inget. Sydafrika är ju lite av ett undantag, fast där finns ju vita... och asiater som investerar också för den delen

Jag tycker att folk anklagas för rasism mot vita hela tiden. I varenda nyhetssändning/tidning är det ju någon som grinar över att ha blivit kallad för svenne av en invandrare.

Skulle jeeeeeevligt gärna ha ett exempel där.

Anmälningar om rasism mot svenskar utreds aldrig. Det har ingen prioritet. Dock så ska rasism (i alla dess former) mot utlänningar ha en jävlig prioritet.

Men detta hör man väl endast om i mindre icke-PK program som Kalla Fakta och sådant

"Rasism och icke rasism

Naturligtvis finns inga biologiska, genetiska eller etniska skillnader vad gäller rasism. I stället rör det sig om politiska tolkningsfrågor. När ett gäng unga invandrare skriker "äckliga svenska horor" efter förbipasserande svenska flickor påstås det inte vara rasism. Brottslig rasism är det däremot, om flickorna skulle svara med "håll käften, svartskallar". Det är den lyhörda, politiskt korrekta tolkning polis, åklagare och domare gör av begreppen hets mot folkgrupp och rasism.

Att en sjuttonårig svensk burit armbindel med dödskallemärke eller odalruna är hets mot folkgrupp och rapporteras ivrigt av rikstäckande tidningar och etermedia. När ett gäng invandrarungdomar slår ner och rånar en tolvårig svensk, knuffar omkull en åldrig svensk kvinna för att ta hennes handväska eller hotar med kniv i krogkön, rapporteras det på sin höjd med några rader i lokaltidningen. Det är nämligen inte rasistiska brott, trots att gärningsmännen ibland noggrant förklarar att de aldrig skulle ge sig på en invandrare i samma belägenhet.

Expos enögda rapportering stöds av poliser

Det kan tyckas likgiltigt vad Expo tycker och skriver. Men så är det inte. Tidningen Expos skriverier stöds av de två "ungdomspoliserna" Ola Thunberg och Mikael Lund, som grundat föreningen Poliser mot rasism och också författat de rapporter om ungdomsvåld i Stockholm som uppmärksammats i massmedia. Thunberg och Lund influeras av Expos ensidiga bevakning, svenskt våld mot invandrare är rasistiskt brott, skall utredas omgående och bestraffas hårt. Invandrarvåld mot invandrare eller svenskar är på sin höjd vanlig kriminalitet, som ju polisen sällan har resurser att utreda. I flertalet misshandelsfall grips aldrig någon gärningsman. Endast två tredjedelar av alla mord klaras upp.

Hittills är det rasistiska, d v s svenska brott, som stort dominerat nyhetsförmedlingen även om invandrarungdomen står för ungefär 80 procent av gatuvåldet i de större städerna."

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
  • Skapa ny...