Raptomex Skrivet 13 November 2008 Rapport Dela Skrivet 13 November 2008 Hejsan svejsan. På min dator hos farsan så vill jag komma in på en användare som har ett lösenord. Men jag kan ju inte lösenordet. Så jag undrar om det finns något sätt att komma in på användaren utan att skriva in ett lösenord? Jag har startat datorn i felsäkert läge, men då kan man bara återställa lösenordet på den användaren. Så nån som vet vad man kan göra? Man kan ju starta datorn i felsäkert läge med kommando, kan man skriva något där för att komma förbi lösenordet? Det är windows vista. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 13 November 2008 Rapport Dela Skrivet 13 November 2008 (redigerat) har du kommit till fel foru? data forumet :) bump... förlåt men jag trodde jag var på Allmänt. Redigerat 13 November 2008 av D48 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 13 November 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 13 November 2008 har du kommit till fel foru? data forumet :) bump... förlåt men jag trodde jag var på Allmänt. Va :huh: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zezam321 Skrivet 13 November 2008 Rapport Dela Skrivet 13 November 2008 (redigerat) Ok för att "hacka" lösen ord på datorn kan du köra OPH Crack. Väldigt enkelt. Ladda ned, bränn ned på dvd med filen oph.iso eller vad den nu heter. Sen sätter du in skivan i datorn och bootar med skivan (startar med skivan.) Men du kan nog testa att köra den i windows också då... http://ophcrack.sourceforge.net/ Redigerat 13 November 2008 av zezam321 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
typpe Skrivet 13 November 2008 Rapport Dela Skrivet 13 November 2008 Jag rekommenderar ERD Commander. Ladda hem, skapa en boot image bränn ut på skiva och boota på den. Finns flera andra verktyg man kan tänkas ha användning för på den skivan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zezam321 Skrivet 13 November 2008 Rapport Dela Skrivet 13 November 2008 Jag rekommenderar ERD Commander. Ladda hem, skapa en boot image bränn ut på skiva och boota på den. Finns flera andra verktyg man kan tänkas ha användning för på den skivan. Ja varför inte, men den använder jag bara när mitt os slutar funka. Som det brukar göra varje månad... Man kan ändra Admin Lösen, fixa döda os's osv ganska bra program. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SegaSonic Skrivet 14 November 2008 Rapport Dela Skrivet 14 November 2008 Är inte hacka lite dumt.... fråga din farsa då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Payback Skrivet 14 November 2008 Rapport Dela Skrivet 14 November 2008 Kolla vad din farsa skriver när han skriver in lösenordet? Eller varför inte fråga han? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Calle08 Skrivet 14 November 2008 Rapport Dela Skrivet 14 November 2008 Håll in CTRL+ALT+DELETE+F4... funkar på min gamla data, vet inte om det funkar längre Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
gun_man Skrivet 14 November 2008 Rapport Dela Skrivet 14 November 2008 För att göra ett admin konto skriver du: Net user namn lösen /add Net localgroup administratörer namn /add SEdan kan du ju logga in på det och ändra lösenordet på det andra kontot. Bara min gissning. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 14 November 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 14 November 2008 Är inte hacka lite dumt.... fråga din farsa då. Kolla vad din farsa skriver när han skriver in lösenordet?Eller varför inte fråga han? Nu var det så att jag inte kan fråga. Och jag bad inte svar om att jag skulle fråga. Jag tyckte att jag framstod tydligt, jag vill veta ett sätt hur man kommer förbi, inte om jag ska fråga eller att "hacking" är dumt. Men tack för alla svar hittills, vill ha lite mer svar, eller alternativ. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
prophet Skrivet 14 November 2008 Rapport Dela Skrivet 14 November 2008 Boota upp i Puppylinux. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.