Hanrockar Skrivet 23 November 2008 Rapport Skrivet 23 November 2008 Jag har en bärbar dator, den har funkat jätte bra i 1.5 år. Men igår blev alting helt sjukt. Det tar 45 minuter att starta den, och om jag öppnar internet eller msn så kommer det upp "svarar inte" hela tiden. Så jag började avinstallera massor med program, och det blev bättre. Men nu så blev det likadant igen. Vad kan jag göra? [vill helst inte radera hela hårddisken] // HANROCKAR Citera
laynus Skrivet 23 November 2008 Rapport Skrivet 23 November 2008 Hmm misstänker en trojan eller så. Vad har du för virus skydd? Citera
gun_man Skrivet 23 November 2008 Rapport Skrivet 23 November 2008 Usch för Avast, fixa Nod32 eller något. Eller åtminstone Kaspersky. Citera
prophet Skrivet 24 November 2008 Rapport Skrivet 24 November 2008 Har du nyligen installerat ett program eller laddat hem en misstänksam fil? Citera
Hanrockar Skrivet 24 November 2008 Författare Rapport Skrivet 24 November 2008 Jag är ett f*n av att ladda ner massor program, och testa dem och avinstallera dem. Så jah. Men jag har säkert laddat ner över 200 program och aldrig fått virus ... förutom i msn då. Men hur ska jag lösa detta? Citera
gun_man Skrivet 24 November 2008 Rapport Skrivet 24 November 2008 Jag är ett f*n av att ladda ner massor program, och testa dem och avinstallera dem. Så jah. Men jag har säkert laddat ner över 200 program och aldrig fått virus ... förutom i msn då. Men hur ska jag lösa detta?Formatera och tänk på vad du laddar ned i fortsättningen? :P Citera
Fality Skrivet 24 November 2008 Rapport Skrivet 24 November 2008 Gör en partition och spara det du måste spara. Kör sen en ny installation. Citera
laynus Skrivet 25 November 2008 Rapport Skrivet 25 November 2008 Jag skulle bara rensa den och köra en defragg på allt. Det är mycket enklare. och har han sakt att han har installations skivan kvar? Citera
Hanrockar Skrivet 25 November 2008 Författare Rapport Skrivet 25 November 2008 Jag installerar från internet. så .. ja, jag har väldigt mycket på datorn bara som betyder. Men finns det verklingen ingen annan utväg? Citera
Fality Skrivet 25 November 2008 Rapport Skrivet 25 November 2008 Jag installerar från internet. så .. ja, jag har väldigt mycket på datorn bara som betyder. Men finns det verklingen ingen annan utväg? Jo, det jag sa. Citera
Hanrockar Skrivet 25 November 2008 Författare Rapport Skrivet 25 November 2008 Okej. Hur gör jag då? Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.