Hoppa till innehåll

Hur Du Gör Aim/fy Maps I Vhe!


knark
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej, nu ska jag lära dig hur man gör aim/fy maps.

Denna guiden är till för dom som redan kan grunderna i mapping och har ett konfigurerat VHE.

 

1. File>New.

2. Sen gör du banan som du vill att den ska se ut. Sätter på den Texturesen du vill ha och så.

3. Om blocket inte syns i Camera-Fönstret så klickar du bara på Camera och sen "3D Textured"

 

Spawn-platser

 

1. Ta Entity Tool (Shift+E) och nere i högra hörnet så finns det två kategorier. På Categories ska det vara (entities) och på Objects info_player_start.

Det är för CT och för T är det info_player_deathmatch.

2. Sätt dom Var du vill.

 

 

 

 

Hur du lägger ut vapen

 

1. Klicka på Entity Tool (Shift+e)

2. Nere i högra hörnet så finns det två kategorier. På Categories ska det vara (entities) och på Objects armoury_entity.

3. Sen sätter du ut dom var du vill på mappen. Sen höger klickar du på dom och sen Creat Object.

4. När du gjort det så ska du höger klicka på en av dom. Välj Properties. Klicka på Item så kan du välja vapen!

5. Detta får du göra med alla vapen.

 

 

 

Eller om du vill ha Buyzones ( Där du kan köpa )

 

1. Välja Block Tool (Shift+B ) och på Textures tar du aaatrigger.

2. Dra ett block som måste nudda marken. Detta är rosa men man ser det inte när man spelar mapen.

3. Klicka på Enter och sedan så höger klickar du på Blocket och sen properties, på listan ska du välja Func_buyzone.

På Team sa kan du ta CT, T eller båda.

4. När du valt kryssar du ner rutan.

 

 

 

Lycka Till!

 

MVH TGLarN!

 

EDIT:Stavfel.

Redigerat av TGLarN
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det var mycket bra förklarat...

 

Om man vill göra en aim_deagle. Och inte vill ha några andra vapen.

Och hur gör man för att ge alla en deagle med 3 skott i? Och en scout med 10 skott i?

Nu är jag osäker på hur stor skillnad det är mellan Source SDKs Hammer och 1.6s Hammer (Jag använder Source SDKs), men dubbel klicka på entityn för vapnet in-game och ändra dess inställningar. Finns vapen på spawn inställningar för spawn enities och ammo inställningar för vapen entities.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Payback

Du har glömt det där hur man får bort buyzones... På dom flesta fy_ mapsen kan man inte köpa vapen

 

Så man gör det du skrev sist fast typ under marken så man inte kan komma dit.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du har glömt det där hur man får bort buyzones... På dom flesta fy_ mapsen kan man inte köpa vapen

 

Så man gör det du skrev sist fast typ under marken så man inte kan komma dit.

Man behöver inte göra buyzones om man inte vill.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Payback

Du har glömt det där hur man får bort buyzones... På dom flesta fy_ mapsen kan man inte köpa vapen

 

Så man gör det du skrev sist fast typ under marken så man inte kan komma dit.

Man behöver inte göra buyzones om man inte vill.

 

Men menade, om man inte gör buyzones kan man väl typ köpa överallt?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du har glömt det där hur man får bort buyzones... På dom flesta fy_ mapsen kan man inte köpa vapen

 

Så man gör det du skrev sist fast typ under marken så man inte kan komma dit.

Man behöver inte göra buyzones om man inte vill.

 

Men menade, om man inte gör buyzones kan man väl typ köpa överallt?

 

Nej, det kan man inte. Det är bara är skita i att göra buyzones.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Payback

Man måste skapa en buyzone i alla fall i vhe till half-life 1 motorn, och ändra till neither ct and t can buy.

Mmm... Typ det jag menade.

Kommer inte ihåg så bra då det var typ 2år sen jag mappade till 1.6 (mappar till TF2 nu)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...