Hoppa till innehåll

Vad Är Skillnaden?


kratzz17

Rekommendera inlägg

Skillnader mellan Source och 1.6, taget från Wikipedia.

 

* Granaterna är mer realistiskt återgivna.

* Möjligheten att plocka upp granater och annat från spelare som ligger döda på marken.

* Förbättrade hitboxar.

* Fallskadan har justerats, beroende på vilken typ av material man landar på så kan man hoppa från högre höjder.

* Granater gör inte längre skada genom väggar.

* Det tar längre tid för röken från en rökgranat att sprida sig.

* Colten/M4A1 kan inte längre döda en motståndare med ett skott i huvudet om denne har köpt skyddsväst och hjälm. Skadan varierar mellan ca 83-94 skadepoäng för en träff beroende på avståndet.

* Glasrutorna går att göra mer realistiska, vilket innebär att bara bitar av glaset går sönder då spelaren skjuter på det istället för att hela rutan går sönder. Detta är dock upp till de som har skapat banan om det ska vara så.

* Skölden är borttagen.

* Så kallat B-Hop är mycket svårare

* Vapnen spelaren har syns på spelarmodellerna: huvudvapen hamnar på ryggen, granater i bältet, kniven och pistol hamnar i hölster på benen/midjan.

* Möjligheten att skjuta med full precision innan prickskyttegevärets zoom var fullt inzoomad togs bort i en uppdatering som kom 19 december 2005. Fenomenet kallades "quick-scope" även kallat fast-zoom. Detta har Valve nu tagit tillbaka.

* Fysikmotorn från Half-Life 2 har också blivit integrerad i Counter-Strike: Source.

* Den nya HDR (High Dynamic Range Lightning)-tekniken har lagts till, vilket ger ökad realism när det gäller ljus.

* Ombyggt radarsystem (tillagt 24 augusti 2006).

* Dynamic Weapon Pricing (tillagt 1 november 2006) Detta kan även väljas bort. (mp_dynamicpricing 0)

* Man behöver inte köpa ammunition det får man gratis

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det var att överdriva, vapens specifikationer (t.ex. skada) skiljer och banor görs om totalt. Om du spelar cs_assault först på 1.6 och sen på Source så märker du att det finns faktiskt en hel del skillnader.

Redigerat av Cooliz
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag föredrar dock cs 1.6, där får man kämpa för att döda folk.

På cs:s behöver man inte göra något, finns ju ingen rekyl alls i vapnena. Kan ju gå runt med awp utan sikte och dra hs.

Fel. På 1.6 så behöver man inte ens sikta med AWP:n. ;)

Men om man inte siktar på css så missar man totalt oavsett om man står 1 meter ifrån någon.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag föredrar dock cs 1.6, där får man kämpa för att döda folk.

På cs:s behöver man inte göra något, finns ju ingen rekyl alls i vapnena. Kan ju gå runt med awp utan sikte och dra hs.

Fel. På 1.6 så behöver man inte ens sikta med AWP:n. ;)

Men om man inte siktar på css så missar man totalt oavsett om man står 1 meter ifrån någon.

 

Det finns faktiskt ett trick som gör att man kan no-scopa även på source. Man kan lura systemet genom att hoppa och snurra runt ca ett varv och sen vara snabb som sjutton med att trycka av så träffar man precis i mitten.

 

Har bara provat någon enstaka gång mot bottar då jag aldrig kör med snipers. Det funkar men är svårt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det var att överdriva, vapens specifikationer (t.ex. skada) skiljer och banor görs om totalt. Om du spelar cs_assault först på 1.6 och sen på Source så märker du att det finns faktiskt en hel del skillnader.

 

visst skiljer banorna i utseeende och vapnens skada,men man spelar forfarande på samma banor med samma vapen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...