Hoppa till innehåll

Nytt Forum, "multi"!


The Moose

Rekommendera inlägg

Hejsan!

 

Jag anser att det bör vara ett till forum som kallas "Multi" eller liknande. Anledningen för detta är att om man vill diskutera ett spel som finns till flera format så går ej detta eftersom det bara finns forum till respektive konsoll.

 

I forumet Multi kan man även posta trådar som...

 

"Favorit spelhandkontroll"

 

"Ta kort på ditt senaste spelrelaterda köp"

 

eller,

 

"Vilken konsoll anser du vara bäst?"

 

Eller bara t.ex om man vill diskutera japanska rollspel, listan fortsätter i oändlighet.

 

Jag hittar nämligen inte rätt forum i att posta de här trådarna då "Allmänt" inte riktigt känns rätt eftersom trådarna är fortfarande spelrelaterade.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ganska kasst ärligt talat, isåfall hade ju systemet som vi har blivit ännu sämre och fått ännu mindre aktivitet per underforum. Och nu kan du ju visst diskutera spel som finns till multiformat, har du inte märkt det?

 

Men jag står fast vid att vi borde ordna spelforum efter genre, det leder till att alla oavsett plattfom kan diskutera tillsammans.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ganska kasst ärligt talat, isåfall hade ju systemet som vi har blivit ännu sämre och fått ännu mindre aktivitet per underforum. Och nu kan du ju visst diskutera spel som finns till multiformat, har du inte märkt det?

 

Men jag står fast vid att vi borde ordna spelforum efter genre, det leder till att alla oavsett plattfom kan diskutera tillsammans.

Så var kan jag göra en tråd som...

 

"Ta kort på ditt senaste spelrelaterda köp"

 

Jag säger inte att vi ska göra om hela systemet, bara lägga till ett forum som kallas Multi eller liknande så man kan hantera denna typen av trådar samt diskutera spel som släpps i alla format.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej.. -_-

 

Varför skapas forum för minsta lilla?

Om du vill prata om GTa till dator, så startar du en tråd i dator forumet. Vill du parata om GTA till ps2, så startar du en tråd i ps2 forumet. Hur enkelt kan det bli? Om detta forum ska komma så kan man ta bort alla ps2,ps3,Wii osv alla dom forumen..

 

Inget illat menat men kass idé.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej.. -_-

 

Varför skapas forum för minsta lilla?

Om du vill prata om GTa till dator, så startar du en tråd i dator forumet. Vill du parata om GTA till ps2, så startar du en tråd i ps2 forumet. Hur enkelt kan det bli? Om detta forum ska komma så kan man ta bort alla ps2,ps3,Wii osv alla dom forumen..

 

Inget illat menat men kass idé.

Du besvarar bara en liten del av mitt frågeställande. Jag säger inte att det bara behöver finnas en tråd till ett spel. Om någon gör en i Xbox 360 forumet gör det inget, men de som vill disskutera till alla format finns det ett forum till.

 

Nu till delen du ej besvarade, var gör man trådar som t.ex..

 

" Vilken är den bästa handkontrollen" eller en tråd om hur mycket man gillar Metal Gears spelen, Metal Gear spel har släppts till många olika format förstår du.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ganska kasst ärligt talat, isåfall hade ju systemet som vi har blivit ännu sämre och fått ännu mindre aktivitet per underforum. Och nu kan du ju visst diskutera spel som finns till multiformat, har du inte märkt det?

 

Men jag står fast vid att vi borde ordna spelforum efter genre, det leder till att alla oavsett plattfom kan diskutera tillsammans.

"Ta kort på ditt senaste spelrelaterda köp"

 

Just nu gör man i underforumet för sin egen konsol t.ex. PC, Xbox 360 eller Playstation 3. Jag kan dock hålla med om att det är ganska dåligt. Men för att din idé ska funka måste man nog göra om hela systemet. Jag tycker att vi borde ha efter spelgenrer och sedan ett forum för övriga spelgenrer och allmänna frågor, som du påpekade.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så här anser jag att man bör göra om ett nytt system skall läggas in.

 

Playstation - Diskussion om alla spel till Playstation-konsoller m.m.

 

Xbox - Diskussion om alla spel till Xbox-konsoller m.m.

 

Nintendo -Diskussion om alla spel till Nintendo konsoller m.m.

 

Datorspel - Diskussion om alla datorspel m.m.

 

Bärbart - Diskussion om alla bärbaraspel m.m.

 

Multi - Diskussion om allt annat som har med spel att göra, t.ex vilket spel som har sålt bäst en månad.

 

Retro - Diskussion om spel til retro konsoller dvs. NES, SNES och Sega Saturn m.m.

 

Resten av forumet lämnas detta gäller bara spelforumets del...

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så här anser jag att man bör göra om ett nytt system skall läggas in.

 

Playstation - Diskussion om alla spel till Playstation-konsoller m.m.

 

Xbox - Diskussion om alla spel till Xbox-konsoller m.m.

 

Nintendo -Diskussion om alla spel till Nintendo konsoller m.m.

 

Datorspel - Diskussion om alla datorspel m.m.

 

Bärbart - Diskussion om alla bärbaraspel m.m.

 

Multi - Diskussion om allt annat som har med spel att göra, t.ex vilket spel som har sålt bäst en månad.

 

Retro - Diskussion om spel til retro konsoller dvs. NES, SNES och Sega Saturn m.m.

 

Resten av forumet lämnas detta gäller bara spelforumets del...

Låter bra. :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så här anser jag att man bör göra om ett nytt system skall läggas in.

 

Playstation - Diskussion om alla spel till Playstation-konsoller m.m.

 

Xbox - Diskussion om alla spel till Xbox-konsoller m.m.

 

Nintendo -Diskussion om alla spel till Nintendo konsoller m.m.

 

Datorspel - Diskussion om alla datorspel m.m.

 

Bärbart - Diskussion om alla bärbaraspel m.m.

 

Multi - Diskussion om allt annat som har med spel att göra, t.ex vilket spel som har sålt bäst en månad.

 

Retro - Diskussion om spel til retro konsoller dvs. NES, SNES och Sega Saturn m.m.

 

Resten av forumet lämnas detta gäller bara spelforumets del...

Hihi, då får ju inte jag vara sämre. :medieval:

 

Actionspel

 

MMORPG

 

Rollspel

 

Sport/Motorspel

 

Strategispel

 

Övriga Spelgenrer

 

Där hade man då diskuterat spel. I t.ex. nuvarande Xbox 360-forumet kunde man då diskuterat själva konsolen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...