Hoppa till innehåll

Zelda: Ocarina Of Time, Death Mountain.


Linkyboy

Rekommendera inlägg

Hej! Jag har kört fast! Jag tror nog att mitt huvud har slutat att fungera för stunden.

 

Jag ska upp till death mountain, men jag förstår verkligen inte hur man gör! Går man inte ner i hålet som är under stenen på kyrkogåren? Jag har spelat spelet innan och har starkt för mig att man gör så. Men jag förstår inte hur jag ska få upp dörren nere under marken.

 

Sen så undrar jag också hur man ska hjälpa dem som har blivit förvandlade till döskallar nere i byn. Är det bara att slå till de dör eller?

 

Hoppas att någon kan hjälpa mig!

 

/ Brud med hjärnsläpp! :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du ska inte till Death Mountain ännu, utan först ska du till Forest Temple. För att komma dit så behöver du Hookshoten, och det är den man hittar i ett hål på kyrkogården.

 

Du verkar ha gått ner i fel hål däremot. Det finns flera gravstenar med hål under. I ett av hålen så träffar du ett spöke, Dampé, som du måste tävla mot. Om du vinner så får du Hookshoten.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej, jag är fortfarande liten. Alltså, jag är precis i början av spelet. jag var hos zelda precis som sa att jag skulle gå till death mountain, så jag antar att jag ska dit. Navi säger hela tiden att jag ska dit och hitta en sprutial stone, så det är väl det jag får ta och göra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har du fått Saria's Song? Om inte, så måste du gå till Lost Woods och ta dig till Saria. Då kommer hon ge dig Saria's Song. Sen när du har Saria's Song (eller om du redan har den) så går du längst ner i Goron stället. Sen ställer du dig på mattan framför dörren till Goron Kungen och spelar Saria's Song. Då kommer dörren öppnas och du kan gå in. Sen spelar du Saria's Song igen framför kungen och då kommer han börja dansa eller nåt. Då kommer han ge dig några handskar (eller var det ett bälte?) som ger dig förmågan att lyfta bomb-blommor. Eller nånting kommer han iaf att göra så att du kan ta dig in i Dodongo's Cavern.

Redigerat av Katt
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ok, då fattade jag lite fel.

 

Ja, då ska du till Death Mountain nu, till Goron City.

 

Så hålet du var nere i på kyrkogården är där man får Suns Song (som gör natt till dag och dag till natt). Den dörren öppnas när du dödar alla fladdermöss där inne. Men Suns Song behövs inte för att komma vidare i spelet.

 

 

Som Katt sa så måste du också hämta Saria's Song först.

 

Den får du i Lost Woods. Men för att hitta rätt så måste du följa musiken där. Alltså, ur fel tunnlar så kommer det ingen musik, och ur den rätta så gör det det. Till slut kommer du till Sacred Forest Meadow, där Saria finns.

Redigerat av KuzunE
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Och just det, som jag frågade innan. I byn under Death mountain så finns det en familj i ett hus som har bivit förvandlade till döskallar. Den största döskallen i mitten säger att man ska bryta deras förbannelse, någon som minns hur man gör?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Har du fått Saria's Song? Om inte, så måste du gå till Lost Woods och ta dig till Saria. Då kommer hon ge dig Saria's Song. Sen när du har Saria's Song (eller om du redan har den) så går du längst ner i Goron stället. Sen ställer du dig på mattan framför dörren till Goron Kungen och spelar Saria's Song. Då kommer dörren öppnas och du kan gå in. Sen spelar du Saria's Song igen framför kungen och då kommer han börja dansa eller nåt. Då kommer han ge dig några handskar (eller var det ett bälte?) som ger dig förmågan att lyfta bomb-blommor. Eller nånting kommer han iaf att göra så att du kan ta dig in i Dodongo's Cavern.

Ja man ska ställa sig framför dörren men man ska inte spela sarias song man spelar zeldas lullaby sen spelar man sarias song och han dansar ca 2 minuter. Sen får man armbandet eller vad det är för något.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...