Hoppa till innehåll

Gta Kontroller


GTAeBra

Rekommendera inlägg

Tjaa. Vänder mig till alla er som har spelat GTA IV på dator ! ? Är det skönt att köra bil osv ? Dom som kört PS3 tidigare och spelat GTA IV kan väl säga om GTA IV på PC är minus eller om det är plus? Känner mig osäker på iaf jag ska köpa. Aldrig spelat nåt gta på data. Alltid använt ps1, ps2 ps3 men nu sålt ps3 och ps2 så villl veta om pc är skönt också. Säg allt POSITIVT och allt NEGATIVT! Tack

 

 

MvH Mats

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Positivt med PC:

GTA är ett skjutspel och skjutspel lämpar sig bäst till att spelas på datorn. Hela känslan blir mycket mer realistisk när man siktar.

Om man har en bra dator så kan man uppleva bättre FPS där än på 360/PS3.

Mycket lättare att navigera med datorn då kontrollerna är snabbare och det är lättare att se sig runt med hjälp av musen.

Multiplayerläget har stöd för ända upp till 32(?) spelare.

 

Negativ med PC:

Har man en dålig dator så är det högst troligt att spelet börjar lagga.

Att köra bil kan upplevas lite mindre trevligt på PC då man inte kan justera gasen.

 

Jag har både kört GTA IV på PC och Xbox 360.

Redigerat av Gimcor
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Positivt med PC:

GTA är ett skjutspel och skjutspel lämpar sig bäst till att spelas på datorn. Hela känslan blir mycket mer realistisk när man siktar.

Har inte GTA autosikte? Isf är det grymt mkt roligare på konsoll.

 

Högerklick -> Autosikte

 

GTA:VC hade inte autosikte.

Redigerat av ForlorN
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

men om man bara kan ha ett läge på gasen ( max ) antar jag., Så äre inge kul o köra bil :( Vilken är handbromsen? mellanslag ir? ere sant att intel core duo är dubbel proceccor? isåfall kräver gta ca 4,2 gHz ju. o min data har 3,6 gHz.

Asså wtf!? Har du aldrig kört ett bilspel på datorn? Det går absolut utmärkt att göra detta, skillnaden är oerhört liten om du jämför med handkontroll (såvida du inte vill brumma på i 20 km/h och träffa råttor på marken). Om du sedan är osäker på om din dator klarar av spelet så kan du gå in här och välja GTA IV från listan.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kan värkligen hålla med om att bilkänslan är mycket bättre i GTA IV än i tidigare spel. Men det finns en liten negativ sak med kameravinkeln. Har man kameran bakom bilen, då lägger den sig gjärna väldigt långt ner om man inte rör lite på kameravinkeln med musen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...