Hoppa till innehåll

Sluta Tidigt


contra

Rekommendera inlägg

Är det så slappt på Gymnasiet??

i wish, nej men mitt schema beror på att jag har flyttat om i mitt schema (bytte ut en kurs) och sen tentar jag engelska B. på grund av det blev mitt schema som det blev, det stora nackdelen med mitt trevliga schema är att jag kommer få ett h*lvete i trean sen.

 

Okej, så om man har det slappt första året och andra. Då blir det förjävligt sen i trean alltså.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 130
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Gäst Darkshiver

Är det så slappt på Gymnasiet??

 

i wish, nej men mitt schema beror på att jag har flyttat om i mitt schema (bytte ut en kurs) och sen tentar jag engelska B. på grund av det blev mitt schema som det blev, det stora nackdelen med mitt trevliga schema är att jag kommer få ett h*lvete i trean sen.

 

Okej, så om man har det slappt första året och andra. Då blir det förjävligt sen i trean alltså.

 

Varierar beroende på vilka kurser man tar, vilken linje du går..

Den linjen jag väljer är hård i ettan, medium i tvåan och i trean är det fettmedchill.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

egentligen beror det på hur schemat är uppbyggt, med andra ord vilken skola. eftersom att alla oavsett program läser 2500 poäng (=2500 timmar) under tre år på gymnasiet. skolan jag går på, rudbeck har ett sk. periodssystem där en period är 11 veckor. (dvs det finns 3 perioder) så om du tex. läser en 100 kurs så läser du dem över tex. period 1&2. på grund av detta så kan vi på rudbeck få ganska gott om dötid. därav mitt härliga schema.

 

för övrigt. det första året på gymnasiet brukar i allmänhet vara lång för att det är mycket man ska läsa.

trean är inte jävligare för att det är mycket man läser, utan för att kurserna är sjukt mycket svårare

Redigerat av Aviator
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Är det så slappt på Gymnasiet??

Det man inte hinner med eller missar får man ju plugga igen så inget är gratis.

 

då ska man äga er alla, just nu slutar jag fyra alla dar utom onsda då jag slutar halv ett, men efter vecka tio, då j*vlar

 

då är tiderna som följer

 

måndag: 13.50-16.00

tisdag: 8.20-11.45

onsdag: ledig (!)

torsdag:8.20-11.25

fredag: ledig :D

 

går tvåan på gymnasiet, klå den ni :P

Med nöje, som tidigast så går jag inte ens i skolan på tisdagar, har inga lektioner alls då. Går 4/5 skoldagar.

Och som näst tidigast så slutar jag 12:55 på fredagar.

 

Går första året på bygglinjen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Darkshiver

då måste ju fortfarande mitt schema vara bättre, jag går ju bara 3 av fem skoldagar och totalt 7 och 40 minuter varje vecka från vecka tio tills vi slutar

 

Ja men guuuud vad cool du ÄR.

Jag ska nog börja fanboya dig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...