Gäst jagekung Skrivet 12 December 2008 Rapport Dela Skrivet 12 December 2008 Mycket möjligt att någon komponent blir för varm. Testa att gå in genom BIOS för att se temperaturen och om den är ovanligt hög hos något. Sedan är det alltid bra att dammsuga sin dator lite då och då :) Om du damnsuger den så kan hela datorn gå sönder. Om du måste göra rent den så använd tryckluft på burk. det är ju så klart att man kan dammsuga sin dator knappast man förstör "hela Datorn" bara drf man dammsög den och dammsuger man den aldrig så kommer den gå sönder endå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 13 December 2008 Rapport Dela Skrivet 13 December 2008 Mycket möjligt att någon komponent blir för varm. Testa att gå in genom BIOS för att se temperaturen och om den är ovanligt hög hos något. Sedan är det alltid bra att dammsuga sin dator lite då och då :) Om du damnsuger den så kan hela datorn gå sönder. Om du måste göra rent den så använd tryckluft på burk. det är ju så klart att man kan dammsuga sin dator knappast man förstör "hela Datorn" bara drf man dammsög den och dammsuger man den aldrig så kommer den gå sönder endå. Det kan uppstå statisk elektricitet som kan förstöra delar i datorn om du använder dammsugare. Bättre att använda tryckluft än att ta onödiga risker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst pong218 Skrivet 13 December 2008 Rapport Dela Skrivet 13 December 2008 hände samma sak fö mig härromdan. Jag starta datorn i felsäkert läge sedan gick jag in i kör och skrev msconfig. Sdan gick jag tlll autostart och hittade ett virus/spion eller vad det heter som jag sedan stängde av och datorn funkade utan problem igen. Kolla i autostart och sök på dem som ligger i windows/system32 och kolla upp dem genom at bara googla på namnet ex. msn.exe i googel kommer direkt upp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 13 December 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 13 December 2008 den har inte gjort ngt så idag. konstigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
prophet Skrivet 14 December 2008 Rapport Dela Skrivet 14 December 2008 Mycket möjligt att någon komponent blir för varm. Testa att gå in genom BIOS för att se temperaturen och om den är ovanligt hög hos något. Sedan är det alltid bra att dammsuga sin dator lite då och då :) Om du damnsuger den så kan hela datorn gå sönder. Om du måste göra rent den så använd tryckluft på burk. det är ju så klart att man kan dammsuga sin dator knappast man förstör "hela Datorn" bara drf man dammsög den och dammsuger man den aldrig så kommer den gå sönder endå. Det kan uppstå statisk elektricitet som kan förstöra delar i datorn om du använder dammsugare. Bättre att använda tryckluft än att ta onödiga risker. Får du statisk el i datorn är varenda komponent i datorn med kretsar sönder. Kör med hårtork på kallluft istället. Inte lika klumpigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
msa Skrivet 20 December 2008 Rapport Dela Skrivet 20 December 2008 hejsan! jag hadde varit på datorn i ca 45 min och spela bf2. då stängdes den bara av. sen starta jag den igen och lät den stå på i ca 3minuter sen stängdes den av igen. vet ngn vrf? jag har alldrig haft i sär den och damsugit eller så. kanske att delarna börjar bli gammla? den har gjort det 3 ggr nu. va f*n är det igentligen? blev kanske överhettad är det en laptop så är sannolikheten stor att det hände me testa att ladda ner speedfan och kolla temperaturen annars kan du bara kolla i bios Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 20 December 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 20 December 2008 hur tittar man bios då?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.