sargon94 Skrivet 11 December 2008 Rapport Dela Skrivet 11 December 2008 Hej! Jag har en hemmabyggd dator o jag ska köpa ett nätverkskort o jag undrar om alla nätverkskort funkar på datorn eller ?? Och jag behöver en hårdisk så jag undrar om någon har eller Vet någon stans man kan köpa billiga hårddiskar, det sja ligga under 1 kr gig:en och om du säljer ska det vara under 0.8kr gig:en. Fråga gärna om ni behöver veta mera Behöver snabbt svar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 11 December 2008 Rapport Dela Skrivet 11 December 2008 Om din dator har en ledig PCI port ska det bara vara att sätta i ett kort och installera drivrutiner Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sargon94 Skrivet 11 December 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 11 December 2008 Om din dator har en ledig PCI port ska det bara vara att sätta i ett kort och installera drivrutiner Okej tack. Men vet du om alla hastigheter på ram minne funkar på datorn eller ? Jag har 512mb ddr2 pc3200 funkar ex 1048mb ddr2 pc6400 ?? Behöver snabbt svar. Tack Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 11 December 2008 Rapport Dela Skrivet 11 December 2008 köp bara likadana som du har, storleken kan vara hursomhelst men köp pc3200 DDR2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 12 December 2008 Rapport Dela Skrivet 12 December 2008 Du vill köpa en hårddisk för 1 kr/gb. Det är som sagt ungefär vad det ligger på. Men då ska du köpa en hårddisk med mycket utrymme. Köper du en 250 gb HDD (ca 500 kr) så blir det dyrare då dom inte säljer den för 260 kr bara för att den ligger på 260 gb. Dom måste käna lite på arbetet också. Men köper du ex. en 1TB HDD så ligger den på 1100 kr. Nätverkskorten. Både ja och nej. Köp inget som är till server, för då krävs någon speciell bus plats. Kolla så att du köper ett PCI nätverkskort då PCI är vanligast. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.