Hoppa till innehåll

Kan Man Få Utbildning Inom Filmredigering?

DiRtY

Rekommendera inlägg

Tja, jag har funderat på att gå mediaprogramet mest för det är intresant, men det är ju svårt att få jobb inom det efter så undrar om nån vet om man kan gå en annan linje och sen när man har ett jobb och sånt kanske ta kurser inom filmredigering kanske nån gång i veckan. Nån som vet vart man kan göra detta?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

man kan få ha det som val i 2an och 3an på gymnasiet.

?????? kan man få ha filmredigering som extra kurs på vilket program som helst?

Nej.

Du kan ta kontakt med närmsta resurscentrum eller fritidsgård och kolla (De kan anordna sådant ibland).

Själv har jag planerat att gå Medialinjen nästa år :)

När du är utbildad inom media så kan du söka jobb i ett flertal områden, men som sagt så kan det bli klurigt. Självklart ska man satsa på det man gillar, och det är det jag gör- Sedan erbjuder ju nästan alla gymnasier med mediainriktning även andra kurser för att utbilda sig i andra områden (SO, NO) och fördjupa sig i grundämnena för att breda ut jobbvalet.

Helt fel skulle det inte vara att arbeta som lågstadielärare och film på fritiden, eller har man tur så bli man anlitad på ett medieproduktionsbolag strax efter man har gått ut.

Redigerat av MovieMe
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...