Hoppa till innehåll

Me Singing


mariowii

Rekommendera inlägg

Xade, Vet att de är kind of fjortis bilder... men dee min flrsta video på youtube tog bilderna ja hade :P

Anywayz, Vad tycker du ja ska ha för musikstil?..liksom ja tänker inte lyssna på Slipknot/mettalica osv... de är för.... mycket liksom :P

 

Det var väll bra....fast du lät lite som johan palm...(negativt)

De är väl lite si o så med det :P

 

Att låta som johan palm är ganska Negativt. men ganska possetivt.

Ja menar titta på hur långt han kom i idol. visst de va tjejer som röstade på honom. men han kom ju bland dom 10 sista av juryn ;)

av ja vet inte hur många.

 

Lite mindre mainstream och ny musik, du kan komma att framstå som ännu en idolwannabe.

 

Fast beror på vad du verkligen gillar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 30
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Trodde att det var en tjej som sjöng. :o

Som tur var ju att du hade bilder, annars hade jag trott att det var en flicka. ''/

 

Du sjöng med en ganska låg röst om vi säger så, tyckte att jag hörde att du blev, eller din röst höll inte när du höjde rösten. Snart så kommer målbrottet, din röst kommer bli bättre eller sämre, det finns många som sjöng bra innan dom hamnade i målbrottet som alla göra, det jag försöker säga är att din röst "sångröst" kan pajas totalt under målbrotte.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bilderna sabbar hela skiten :P Nä men seriöst, det va sådär du kan bli nya darin.

Haha, att bli ''nya Darin'' skulle ja faktiskt inte ha nåt emot. för just nu håller han ju på att bli internationell :P

 

Anywayz kul att vissa tyckte om de ;).

Som sagt ja vet att bilderna blev fjorts bilder :P.

Jag e medveten om de.

Kommer snart med en ny låt kallad '' free fallin' '' det är en gospell låt med Tom petty.

 

;) de kommer strax

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. du hade inte spelat in det där om johan palm inte funnits

2. du byter tonart flera gånger, försök spela med nån form av ackomanjemang så du har något att lita på

3. du ser patetisk ut

4. du har rätt fräck röst men vänta till efter målbrottet så får du se hur den låter "på riktigt"

5. du kan bli en bra kastratsångare

 

fortsätt jobba för du har potential!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Domsäger desto mer man sjunger desto mer hjälper de...e de sant?

Absolut. Jag sjöng nog ganska likt dig innan målbrottet, men nu är jag igenom det, och sjunger i ett rockband :) Dom som hör mig tycker att jag sjunger riktigt grymt.

Det hörs att du snart kommer in i målbrottet, din röst håller inte när du tar i lite mer och den blir sämre ju mer du sjunger.

Men fortsätter du, så kan du låta bra, undvik Hipphopp och Trance/Techno, då får du noll gehör.

Sen kan du testa att, om ni har ett piano, sitta å klinka på det och försöka sätta tonerna. Det hjälper och stadgar ditt gehör mycket. Lyssna på Rock, Opera eller nåt annat bra, där sångarna behöver som mest gehör. Sjung mycket, men inte så mkt nu under målbrottet.

 

Sen så säger jag dig. En sak. Hör du en låt och nynnar till den, då sjunger du alltid en oktav för lågt. Så höj tonarten med en hel oktav när du sjunger, för att sätta tonerna rätt. Om du sjunger i ett band när du blir lite äldre så tänk alltid på att lära dig texten. Det blir en helt annan sak om du kan hela texten utantill.

Några tips, som gör att rösten håller sig även efter målbrottet. :)

 

Nu till omdömet. Att säga att du sjunger väldigt bra är fel. Det är inte så grymt bra, men det är inte helt dött heller. Följer du tipsen som jag skrev här ovan, så kan du bli bra på att sätta toner. Sångrösten är ju som den är.

Du byter tonart hela tiden, och skippa wailandet.

Redigerat av Dirtman
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mîhker

Njae. Inte så bra. Men öva bara och om du verkligen tycker om att sjunga så fortsätt med det oavsett vad nån säger till dig.

 

PS. Free Fallin covern var inte så hemsk

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...