kratzz17 Skrivet 16 December 2008 Rapport Dela Skrivet 16 December 2008 (redigerat) hela tiden när jag spelar ett spel som kallas Imperial glory, et rätt okänt spel som är strategi unter 1700-1800talet. nästan varje gång när den ska ladda så stänger spelet av sig. jag har en vista, men det funkar fint på mina kompisars XPs. kan någon hjälpa mig? Redigerat 17 December 2008 av kratzz17 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
gun_man Skrivet 16 December 2008 Rapport Dela Skrivet 16 December 2008 ''kona kompisars XPs'' ? :o Vad har du för dator? Om spelet är gammalt så kanske din dator är för ny. :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kratzz17 Skrivet 17 December 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 17 December 2008 min dator är en vista. och när jag sa "kona" så tänkte jag väl på ett annat ord när jag skrev 'mina'. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
prophet Skrivet 17 December 2008 Rapport Dela Skrivet 17 December 2008 (redigerat) Får du något felmeddelande, när stänger spelet av sig? Under spelets gång eller under starten av spelet? Har du kollat om spelet är kompatibelt med Windows Vista? Använder du en X32-version eller en X64-version av Windows Vista? Är spelet kompatibelt med din version? Är din dator tillräckligt bra för att spela spelet? Har du de nyaste uppdateringarna för ditt operativsystem och hårdvara? Har du testat att ladda ner den nyaste patchen från Imperal Glorys hemsida? Här har du lite frågor som du kan besvara. http://www.google.com Redigerat 17 December 2008 av ForlorN Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kratzz17 Skrivet 18 December 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 18 December 2008 (redigerat) det stänger av sig då jag precis har gjort ett slag, eller när jag har gått fram en månad. det står på baksidan av fodralet attdet är för Xp och windows 2000. jag vet inte om jag har en x32 eller x64 min dator borde vara tillräckligt bra för spelet. det är ju gjort 2005. jag ska kolla om det finns några patchar till spelet. Redigerat 18 December 2008 av kratzz17 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
prophet Skrivet 18 December 2008 Rapport Dela Skrivet 18 December 2008 det stänger av sig då jag precis har gjort ett slag, eller när jag har gått fram en månad. det står på baksidan av fodralet attdet är för Xp och windows 2000. jag vet inte om jag har en x32 eller x64 min dator borde vara tillräckligt bra för spelet. det är ju gjort 2005. jag ska kolla om det finns några patchar till spelet. Gå in i min guide om hur man postar i datorforumet och bläddra ner till länkarna där du hittar programmet Everest, everest tar reda på vad du har för komponenter i din dator. Ta reda på följande: Processor, Grafikkort, Minne, Operativsystem(borde stå om det är X64/X32). Leta sedan vidare om windows vista är kompatibelt med spelet. http://letmegooglethatforyou.com/?q=imperial+glory+vista Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 18 December 2008 Rapport Dela Skrivet 18 December 2008 (redigerat) kan va vista, vissa äldre spel går inte att spela på vista. bfv går inte utan att man får ändar lite saker, men vissa saker funkar inte ens då. Redigerat 18 December 2008 av Fatal1tyPro Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kratzz17 Skrivet 20 December 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 20 December 2008 jag kolla på deras hemsida och där sa dem att de inte hadde testat spelet på vista för att den inte hadde kommit ut då, så att min vista är visst för ny :( Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
prophet Skrivet 20 December 2008 Rapport Dela Skrivet 20 December 2008 jag kolla på deras hemsida och där sa dem att de inte hadde testat spelet på vista för att den inte hadde kommit ut då, så att min vista är visst för ny :(Gå till mappen där "Imperial Glory" finns och högerklicka på filen som startar spelet och tryck på Egenskaper/Properties => Kompabilitet/Compability => [X] Kör det här programmet i kompabilitetsläge för:/Run this program in compabilty mode for: => Windows XP (Service Pack 2) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.