Sandflygaren Skrivet 18 December 2008 Rapport Dela Skrivet 18 December 2008 (redigerat) HUR skaffar man mer minne till sitt PS3, har letat i evigheter men hittar inte. Om ni kan nån sida så länka gärna.. Redigerat 18 December 2008 av qvirr Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sidney Skrivet 18 December 2008 Rapport Dela Skrivet 18 December 2008 Du köper en 2,5'' hårddisk, har för mig att alla 2,5'' fungerar. Sen tar du ut den gamla hårddisken och sätter i den nya. Har fått för mig att det är någon Sata 2,5'' som sitter i Ps3. Det finns en guide i din manual om hur du byter din hårddisk. Tror säkert det finns någon information på Playstation.com. Hårddiskar från Webhallen... Hårddiskar från Console... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sandflygaren Skrivet 6 Januari 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 6 Januari 2009 Okej, jag har kollat lite men jag förstår inte riktigt allt, är inte så insatt och det verkar som att du vet mer. Det här med RPM och Cache, har det med hastigheten att göra, t.ex när man laddar ner ett demo att det går snabbare då? Och sen, är det stor skillnad på t.ex 8 Mb Cache och 5400 RPM och 16 MB cache och 7200 RPM? Är det värt att lägga mer pengar på det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sidney Skrivet 6 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 6 Januari 2009 Ingen aning om det där om Cache. Men det där med RPM har jag lite koll på. Tror 5400 RPM är det vanliga. Sen om du köper en med 7200 RPM tror jag inte du märker så stor skillnad. Om du har mer RPM så hämtar ditt Ps3 snabbare info från hårddisken, men jag tror inte det är så mycket snabbare alls. Mitt tips skulle vara att fråga i datorforumet där jag tror flera personer vet mycket bättre än mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Member Skrivet 6 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 6 Januari 2009 Du kan också köpa ett bättre Playstation 3. Finns ju olika Playstation 3-minnen. Tex som: 20GB, 60GB och 80GB. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
viko550 Skrivet 6 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 6 Januari 2009 Helt onödigt att skriva det där. Varför ska man köpa ett nytt ps3 om man vill ha mer minne?! Själv skulle jag bara köpa en extern hårdiskt på 500 gb. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sandflygaren Skrivet 6 Januari 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 6 Januari 2009 Tror nog jag ska köpa ett 200 GB då. Så, alla dom hårddiskarna som du Sydney länkade passar till mitt Playstation 3 40 GB? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sidney Skrivet 6 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 6 Januari 2009 Jag vet faktiskt inte. Har hört att alla SATA 2,5 hårddiskar ska fungera, då det är en sån som sitter i Ps3 från början. Jag skulle iallafall maila webhallen och kolla om det fungerar innan jag köper. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
RazerInc Skrivet 6 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 6 Januari 2009 (redigerat) HUR skaffar man mer minne till sitt PS3, har letat i evigheter men hittar inte. Om ni kan nån sida så länka gärna.. Alla SATA 2.5" 5400 RPM hårddiskar passar! Länk hur man byter (om du inte vet) Redigerat 6 Januari 2009 av RazerInc Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
typpe Skrivet 6 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 6 Januari 2009 (redigerat) Har inte läst manualen för min PS3a men visste att det var enkelt att byta hårddisken och efter att ha kollat videon på hur enkelt det faktiskt var så ta mig tusan tror till och med min sambo skulle kunna byta ut hårddisken på PS3an :D Kommer att byta ut hårddisken i veckan på min PS3a bara för att det var så enkelt :) Redigerat 6 Januari 2009 av typpe Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Member Skrivet 7 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 7 Januari 2009 Har inte läst manualen för min PS3a men visste att det var enkelt att byta hårddisken och efter att ha kollat videon på hur enkelt det faktiskt var så ta mig tusan tror till och med min sambo skulle kunna byta ut hårddisken på PS3an :D Kommer att byta ut hårddisken i veckan på min PS3a bara för att det var så enkelt :) Då bör du läsa den. I manualen står allt. Allt som du behöver veta om ditt Playstation 3. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
typpe Skrivet 7 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 7 Januari 2009 Nej, nej och åter nej. Manualen läser man bara först när det är något väldigt viktigt som man måste få reda på eller om man har kört fast totalt! Annars är man ju en fegis =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.