HaSsE93 Skrivet 20 December 2008 Rapport Dela Skrivet 20 December 2008 (redigerat) Jo jag söker efter en skärm som man kan koppla in SCART "kablar" i, till mitt Xbox360 och man ska även kunna sätta in i datorn också, vet att det finns sånna TV apparater, men undrar var, och vad de kallas för. Redigerat 20 December 2008 av HaSsE93 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sidney Skrivet 20 December 2008 Rapport Dela Skrivet 20 December 2008 Gå in på t'ex Webhallen och sök efter TVs eller dataskärmar. Sen när du kollar på dem brukar det stå i parentes efter namnet vilka ingångar den har. Har själv köpt en dataskärm med HDMI ingång därifrån. Så jag sitter med datorn och mitt Ps3 inkopplade i samma skärm. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 20 December 2008 Rapport Dela Skrivet 20 December 2008 nästan alla platt-TV idag har ingång för VGA/DVI, SCART och HDMI, beroende på vad du har för grafikkort har du 3 olika uttag som är gjorda för att du ska kunna koppla in datorn Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
HaSsE93 Skrivet 20 December 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 20 December 2008 (redigerat) Har två st 9600gt vadå måste man koppla in i den dära runda saken på den eller, eller på DVI saken? (den vita) Gå in på t'ex Webhallen och sök efter TVs eller dataskärmar. Sen när du kollar på dem brukar det stå i parentes efter namnet vilka ingångar den har. Har själv köpt en dataskärm med HDMI ingång därifrån. Så jag sitter med datorn och mitt Ps3 inkopplade i samma skärm. Exakt! så vill jag spela som du gör :P Skicka link på en sådan TV för runt 3000-4000kr :P Har svårt att hitta.. Fast denna såg bra ut, både pris o resolution.. :) lite större än min 1440x900 19 tummare.. Om denna kan köra både vanliga HDMI och Dator säg till mig, och var jag ska läsa för att se det. http://www.webhallen.com/prod.php?id=89962 Redigerat 20 December 2008 av HaSsE93 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sidney Skrivet 20 December 2008 Rapport Dela Skrivet 20 December 2008 (redigerat) Det är denna jag har. Konstigt att de inte tillverkar den längre. Jag köpte min från webhallen för 1-2 månader sen och den är riktigt bra. Kan försöka hitta en åt dig. Den som du nämner ser ut att ha HDMI, AV, DVI, D-sub. Så det borde gå bra. Vill du ha en skärm som har Scart eller HDMI? Redigerat 20 December 2008 av Sidney Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
HaSsE93 Skrivet 20 December 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 20 December 2008 (redigerat) Det är denna jag har. Konstigt att de inte tillverkar den längre. Jag köpte min från webhallen för 1-2 månader sen och den är riktigt bra. Kan försöka hitta en åt dig. Den som du nämner ser ut att ha HDMI, AV, DVI, D-sub. Så det borde gå bra. Vill du ha en skärm som har Scart eller HDMI? Jo asså jag har ju en HD sladd till xboxet fast lirar på en fet gammal TV så vill ha HD för bättre bild ^^. Men då vet jag vad det är jag behöver. Fast du jag har ju inte sånna här. http://www.k1cable.com/images/hdmi_000.jpg Asså min är ju scart, är det inte HD då för man kan ställa in HD och vanliga TV:en där du exakt kopplar in xboxet. Man drar typ i en liten knapp... Antar att jag behöver en med Scart och DVI/VGA Redigerat 20 December 2008 av HaSsE93 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sidney Skrivet 20 December 2008 Rapport Dela Skrivet 20 December 2008 Vet att man kan ställa in HD på kabeln, men om du har en HDMI-kabel blir det ändå bättre bild. Om du vill ha en med scart och DVI/VGA så ska du köpa den där TVn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
HaSsE93 Skrivet 20 December 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 20 December 2008 (redigerat) Vet att man kan ställa in HD på kabeln, men om du har en HDMI-kabel blir det ändå bättre bild. Om du vill ha en med scart och DVI/VGA så ska du köpa den där TVn. http://www.webhallen.com/prod.php?id=89962 eller 24 tummaren? Vet att man kan ställa in HD på kabeln, men om du har en HDMI-kabel blir det ändå bättre bild. Om du vill ha en med scart och DVI/VGA så ska du köpa den där TVn. http://www.webhallen.com/prod.php?id=89962 eller 24 tummaren? Annars köper jag en HMDI sladd till Xboxet. Vilken ska man köpa då? Då är ju denna bra o billig. http://www.webhallen.com/prod.php?id=91242 Har du MSN? vad heter du på msn? Redigerat 20 December 2008 av HaSsE93 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sidney Skrivet 20 December 2008 Rapport Dela Skrivet 20 December 2008 Du kommer få en störra skärm för samma pris om du väljer att använda en HDMI-kabel. Köp Denna HDMI-kabeln. Har den och den fungerar väldigt bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
HaSsE93 Skrivet 20 December 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 20 December 2008 Du kommer få en störra skärm för samma pris om du väljer att använda en HDMI-kabel. Köp Denna HDMI-kabeln. Har den och den fungerar väldigt bra. Yes då tar jag 26 tumman, fast du dom där små HDMI går väl inte i bakom xboxet, bilden och det på xboxet är jätte stor (liknar en hdmi fast asa stort hål) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sidney Skrivet 21 December 2008 Rapport Dela Skrivet 21 December 2008 Du bör kolla att du har HDMI ingång på ditt Xbox 360 först, de nya modellerna hade inte det. HDMI-kablarnas kontakt är ca 1 cm bred och ett par mm hög, formen är som bilden visar. Kolla att du har ett sånt uttag på dittt Xbox 360 först. Uttaget är bak på Xbox 360, där alla ström och AV kontakterna är. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
HaSsE93 Skrivet 21 December 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 21 December 2008 (redigerat) Du bör kolla att du har HDMI ingång på ditt Xbox 360 först, de nya modellerna hade inte det. HDMI-kablarnas kontakt är ca 1 cm bred och ett par mm hög, formen är som bilden visar. Kolla att du har ett sånt uttag på dittt Xbox 360 först. Uttaget är bak på Xbox 360, där alla ström och AV kontakterna är. Den stora run saken är ju ström sen har jag en A/V vilket är bild o ljud o sådant(3x större än en HDMi....) , så jag antar att det inte går. Aja kan du skicka en 21/24 med SCART och DVI då.... runt 2.5k-3.5k kronor åt mig :P Redigerat 21 December 2008 av HaSsE93 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.