Ceto Skrivet 23 December 2008 Rapport Dela Skrivet 23 December 2008 Tja alla jag ska göra plugins men jag behöver hjälp med det och jag vill göra de her pluginsen : Blockmaker med egna models snygga modeller vill jag ha sen vill jag ha hns mod : new style där man får awp scout dgl och sådant , Old style som vanligt Och jag vill lära mig göra egna plugins finns det tutorials någon stans för jag vill göra plugins.. jag kan ganska mycket i c++ grunderna... Mvh ceto Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kevve Skrivet 26 December 2008 Rapport Dela Skrivet 26 December 2008 Tja alla jag ska göra plugins men jag behöver hjälp med det och jag vill göra de her pluginsen : Blockmaker med egna models snygga modeller vill jag ha sen vill jag ha hns mod : new style där man får awp scout dgl och sådant , Old style som vanligt Och jag vill lära mig göra egna plugins finns det tutorials någon stans för jag vill göra plugins.. jag kan ganska mycket i c++ grunderna... Mvh ceto 1, Kollar du i config filen så hittar du t.e.x: BLOCK_SMALL "MAPP/MAPP/BLOCK.MDL", ändra bara det.2, hns mod newstyle? Det finns att hitta på amxmodx's hemsida. 3, För att göra egna mods behöver du kunna ett språk som inte är C++, men jag kommer inte ihåg namnet på det just nu. Även quake modsen kodas i det språket om jag har förstått rätt. Men den compilade formen av det språket anpassat till HL1 engine är AMXX. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ceto Skrivet 28 December 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 28 December 2008 (redigerat) Asså inte så jag har models block.mdl typ Jag vill : editera modelen på blocksen typ skriva någon text på blockset sen ändra färg eller liknande på .mdl block.mdl vill jag ändra modellen jag har en som heter esa_bhop.mdl och jag vill göra om den o byta namn på den hur gör jag jag vill bara byta modellen på blocksen.. jag vet de andra... jag hittar inte hns new style och oldstyle på deras hemsida kan du skicka länk jag tror du menar Pawn... Redigerat 28 December 2008 av Ceto Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kevve Skrivet 28 December 2008 Rapport Dela Skrivet 28 December 2008 Asså inte så jag har models block.mdl typ Jag vill : editera modelen på blocksen typ skriva någon text på blockset sen ändra färg eller liknande på .mdl block.mdl vill jag ändra modellen jag har en som heter esa_bhop.mdl och jag vill göra om den o byta namn på den hur gör jag jag vill bara byta modellen på blocksen.. jag vet de andra... jag hittar inte hns new style och oldstyle på deras hemsida kan du skicka länk jag tror du menar Pawn... 1, Jed's Half life model converter tror jag den heter. 2, Det finns en sökfunktion. 3, Helt riktigt. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ceto Skrivet 28 December 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 28 December 2008 alltså inte converteraren jag vill veta hur man ändrar skinnet på modelsen hur ändrar jag models? 2. Vet har sökt på allt möjligt Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Desajn Skrivet 29 December 2008 Rapport Dela Skrivet 29 December 2008 (redigerat) Du använder jeds half-life model viewer eller converter. Sen öppnar du texturerna i photoshop gör om dom, sen sparar dom sen laddar dom. Ibland är det svårt att använda google med. http://www.fragbite.se/?threadID=503951 https://forums.alliedmods.net/showthread.php?t=67049 Redigerat 29 December 2008 av Desajn Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ceto Skrivet 29 December 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 29 December 2008 Tack :) 1 sak kvar... : Jag har models och det är från en annan server men jag vill ändra texten på den.. det e esas blocks men jag ska ändra dem. jag vill ha kvar modellen men jag ska ändra texten sen så ska jag byta lite saker på den. så det inte ser ut som deras. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Desajn Skrivet 31 December 2008 Rapport Dela Skrivet 31 December 2008 Gör det då? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ceto Skrivet 7 Januari 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 7 Januari 2009 Tack fixade det :) Jag behöver bara det där pluginet new style och old style jag har letat länge efter det nu Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg