Hoppa till innehåll

Göra Plugins


Ceto

Rekommendera inlägg

Tja alla jag ska göra plugins men jag behöver hjälp med det och jag vill göra de her pluginsen :

 

Blockmaker med egna models snygga modeller vill jag ha

 

sen vill jag ha hns mod : new style där man får awp scout dgl och sådant , Old style som vanligt

 

Och jag vill lära mig göra egna plugins finns det tutorials någon stans för jag vill göra plugins.. jag kan ganska mycket i c++ grunderna...

 

Mvh ceto

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tja alla jag ska göra plugins men jag behöver hjälp med det och jag vill göra de her pluginsen :

 

Blockmaker med egna models snygga modeller vill jag ha

 

sen vill jag ha hns mod : new style där man får awp scout dgl och sådant , Old style som vanligt

 

Och jag vill lära mig göra egna plugins finns det tutorials någon stans för jag vill göra plugins.. jag kan ganska mycket i c++ grunderna...

 

Mvh ceto

1, Kollar du i config filen så hittar du t.e.x: BLOCK_SMALL "MAPP/MAPP/BLOCK.MDL", ändra bara det.

2, hns mod newstyle? Det finns att hitta på amxmodx's hemsida.

3, För att göra egna mods behöver du kunna ett språk som inte är C++, men jag kommer inte ihåg namnet på det just nu. Även quake modsen kodas i det språket om jag har förstått rätt. Men den compilade formen av det språket anpassat till HL1 engine är AMXX.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Asså inte så jag har models block.mdl typ

 

Jag vill :

 

editera modelen på blocksen typ skriva någon text på blockset sen ändra färg eller liknande på .mdl block.mdl vill jag ändra modellen jag har en som heter esa_bhop.mdl och jag vill göra om den o byta namn på den hur gör jag jag vill bara byta modellen på blocksen.. jag vet de andra...

 

jag hittar inte hns new style och oldstyle på deras hemsida kan du skicka länk

 

jag tror du menar Pawn...

Redigerat av Ceto
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Asså inte så jag har models block.mdl typ

 

Jag vill :

 

editera modelen på blocksen typ skriva någon text på blockset sen ändra färg eller liknande på .mdl block.mdl vill jag ändra modellen jag har en som heter esa_bhop.mdl och jag vill göra om den o byta namn på den hur gör jag jag vill bara byta modellen på blocksen.. jag vet de andra...

 

jag hittar inte hns new style och oldstyle på deras hemsida kan du skicka länk

 

jag tror du menar Pawn...

1, Jed's Half life model converter tror jag den heter.

 

2, Det finns en sökfunktion.

 

3, Helt riktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du använder jeds half-life model viewer eller converter.

 

Sen öppnar du texturerna i photoshop gör om dom, sen sparar dom sen laddar dom.

 

Ibland är det svårt att använda google med.

 

http://www.fragbite.se/?threadID=503951

https://forums.alliedmods.net/showthread.php?t=67049

Redigerat av Desajn
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tack :)

 

1 sak kvar... :

 

Jag har models och det är från en annan server men jag vill ändra texten på den.. det e esas blocks men jag ska ändra dem. jag vill ha kvar modellen men jag ska ändra texten sen så ska jag byta lite saker på den. så det inte ser ut som deras.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...