fatalbert541 Skrivet 24 December 2008 Rapport Dela Skrivet 24 December 2008 Mitt grafikkort börjar bli uråldrat och det e dags å köpa nytt. Och jag tycker att XFX GeForce 260 verkar väldigt lovande men jag vet inte om min dator pallar grafik kortet här e vad jag vet om den: Acer Aspire M5100 JE7S Windows Vista Home Premium Service Pack 1 AMD Athalon 64 X2 Dual Core Processor 4400+ 2.30GHz 2,00GB Ram 500GB Hårdisk 32-Bitars operativsystem de e i princip allt jag vet om min data . så om ni vet om min dator klara grafik kortet hör av er :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MaryJane Skrivet 24 December 2008 Rapport Dela Skrivet 24 December 2008 vad har du för nätaggregat? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fatalbert541 Skrivet 25 December 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 25 December 2008 (redigerat) Hur kan jag ta reda på det för jag e inte så duktig på datorer ;) Redigerat 25 December 2008 av fatalbert541 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 25 December 2008 Rapport Dela Skrivet 25 December 2008 Finns det drivrutiner för grafikkortet för ditt system på grafikkortets tillverkares hemsida? Klarar ditt nätaggregat försörja grafikkortet med ström? Klarar ditt kylsystem av värmeutvecklingen för det nya grafikkortet(nya saker blir oftast varmare)? Har du ett kompatibelt gränssnitt och ledigt utrymme i där du kan koppla in ditt grafikkort till din dator? Dessa frågor kan inte vi svara på åt dig eftersom att vi inte vet vad för dator du har. Du måste ta reda på detta själv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fatalbert541 Skrivet 25 December 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 25 December 2008 och hur ska jag kunna ta reda på de??:S:S:S:S::S:S Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 25 December 2008 Rapport Dela Skrivet 25 December 2008 och hur ska jag kunna ta reda på de??:S:S:S:S::S:S Vet inte, kom på det själv. Jag kom på det själv när jag köpte ett nytt grafikkort till min dator. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fatalbert541 Skrivet 25 December 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 25 December 2008 (redigerat) vadå måste jag slita sönder datan för att få reda på de? jag har nvidia drivrutiner på min data men funkar de med grafikkortet hm.... jag tror mitt kylsystem klarar de för min data blir alldrig varm med mitt nuvarande ett GeForce 8500 men jag e en noob så jag vet inte Redigerat 25 December 2008 av fatalbert541 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mîhker Skrivet 25 December 2008 Rapport Dela Skrivet 25 December 2008 och hur ska jag kunna ta reda på de??:S:S:S:S::S:SGoogle eller slit up datorn :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MaryJane Skrivet 26 December 2008 Rapport Dela Skrivet 26 December 2008 öppna chassit och kolla bara :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 26 December 2008 Rapport Dela Skrivet 26 December 2008 står på komponenterna. eller ta kontakt med ngn som kan dator. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Justfiwi Skrivet 27 December 2008 Rapport Dela Skrivet 27 December 2008 Mitt grafikkort börjar bli uråldrat och det e dags å köpa nytt. Och jag tycker att XFX GeForce 260 verkar väldigt lovande men jag vet inte om min dator pallar grafik kortet här e vad jag vet om den: Acer Aspire M5100 JE7S Windows Vista Home Premium Service Pack 1 AMD Athalon 64 X2 Dual Core Processor 4400+ 2.30GHz 2,00GB Ram 500GB Hårdisk 32-Bitars operativsystem de e i princip allt jag vet om min data . så om ni vet om min dator klara grafik kortet hör av er :P Öppna upp datorn genom att skruva upp skruvarna. Sedan så titta om det finns plats för grafikkortet, för det är faktiskt skit stort. Titta på nätaggregatet och titta vad det står på det. Det ska stå något liknande med "400W" eller typ 300W Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fatalbert541 Skrivet 28 December 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 28 December 2008 (redigerat) men om jag nu tar reda på hur mycke plats jag har i chassit och hur mycke watt mitt nätaggregat har hur vet jag om datan klarar av grafik kortet . hur mycke watt måste mitt nätaggregat ha för att datan ska klara grafikkortet? och hur stort är grafikkortet på ett ungefär? Redigerat 28 December 2008 av fatalbert541 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.