Gäst ihabba123 Skrivet 30 December 2008 Rapport Dela Skrivet 30 December 2008 Jo jag var på väg till Game då jag ville köpa Gears Of War 2. Men dom sa att jag behöver förelldrarnas tillstånd för att köpa spelet. Jag visste ju att mina förelldrar skulla ha sagt nej om dom hade ringt dom så jag struntade i det. Undrar nu om jag kan lura dom på något set så jag kan köpa spelet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Viruz256 Skrivet 30 December 2008 Rapport Dela Skrivet 30 December 2008 Har du någon storebror??? Men på EB games kan jag köpa vilka spel jag vill, även när jag var 13... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
prophet Skrivet 31 December 2008 Rapport Dela Skrivet 31 December 2008 (redigerat) Skriv ett fake papper med dina föräldrars signatur :P De får ju inte sälja spelet till dig, de säljer inte det till dig eftersom de inte vill få sparken... Redigerat 31 December 2008 av ForlorN Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Musten Skrivet 31 December 2008 Rapport Dela Skrivet 31 December 2008 Fråga någon annan i affären om han kan köpa ut åt dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
negR Skrivet 31 December 2008 Rapport Dela Skrivet 31 December 2008 Fråga någon annan i affären om han kan köpa ut åt dig.^ Eller så köper du det på nätet eller nån annan butik. Vad jag vet är det bara Game om något som man behöver ha tillstånd från föräldrarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 31 December 2008 Rapport Dela Skrivet 31 December 2008 Köp från någon vanlig elektronikbutik eller så, dem bryr sig knappt. Spelet är endast rekommenderat, en butik kan inte straffas för att ha sålt till en minderårig, eftersom vilken vuxen som helst har kunnat köpa spelet till den eller målsman, och det får man göra då det är i en vuxens tillstånd. Det handlar inte om tobak och alkohol. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ThaNooB Skrivet 31 December 2008 Rapport Dela Skrivet 31 December 2008 Säg att det inte är gränser, det är bara rekomenderingar. Alltså får du köpa det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Justfiwi Skrivet 31 December 2008 Rapport Dela Skrivet 31 December 2008 Eller be dem prata med dina föräldrar i telefon, det brukar fungera. Sen så har du någon annan som är i telefonen, typ en tant i närheten. Eller så kan du bara fråga någon annan som står i kön om de kan köpa det åt dig "Hejsan, snälla skulle inte du kunna köpa det här spelet åt mig, du får pengarna nu. Jag får inte köpa det själv" Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 31 December 2008 Rapport Dela Skrivet 31 December 2008 Skriv ett fake papper med dina föräldrars signatur :P De får ju inte sälja spelet till dig, de säljer inte det till dig eftersom de inte vill få sparken... Det är en rekommendation, inte en lag. Vänta någon dag och hoppas på att någon ung kille ska stå i kassan, de brukar vara mildare med ålders gränser på spel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst ihabba123 Skrivet 31 December 2008 Rapport Dela Skrivet 31 December 2008 (redigerat) Hur köper ni spel? ni är ju knappast 18+. Vill gärna ha gow 2. Köper ni med förelldrarna eller? Redigerat 31 December 2008 av ihabba123 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Desajn Skrivet 31 December 2008 Rapport Dela Skrivet 31 December 2008 Eller så köper du det inte alls. Är ju bara skönt att slippa massa barn som spelar våldspel som skriker och har sig i micen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst ihabba123 Skrivet 31 December 2008 Rapport Dela Skrivet 31 December 2008 Jag är en ganska lugn person när jag spelar. Här är en exempel: Jag: ........ Tvn: *Boom* *Krash* *Peooon* Mamma: Är det inte dags att sluta spela? Jag: Nej :huh: Mamma: Okej...men ska du inte ta lite frisk luft. Jag: Nej.. :angry: Mamma: Okej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.