Hoppa till innehåll

Min Dator Laggar


Gäst Justfiwi
 Dela

Rekommendera inlägg

Gäst Justfiwi

Hejsan!

 

Alltså, jag vet att min dator är sämst och gammal. Men nu är det så att jag bara spelar Counter-Strike: Source på den så jag behöver inget bättre.

Nu till problemet: Min dator laggar ibland när jag kör CS:S, men inte hela tiden utan det kommer kanske 5 sekunder varje eller varannan minut då det damp laggar och sen så är allt helt perfekt igen. Jag har testat att köra på högsta samt lägsta inställningar på spelet, samma sak oavsett. Omformaterade precis datorn, 1 timme sedan, och det fungerade heller inte.

Vad kan det vara?

Den här stationära jag kör på just nu är en:

Pentium 4 3,4Ghz

1,5 GB Ram

Nvidia Geforce 5500FX 256 mb

250 W Nätagg

 

Vad kan det vara?

Förresten, inga kommentarer om den här sugiga datorn.

 

Edit: Jag damsög datorn och nu är det fixat. Antagligen överhettning. Tack alla!

Redigerat av Justfiwi
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Justfiwi

Uppdatera drivrutinerna.

TIll vad? Jag har uppgraderat drivrutinerna till mitt grafikkort.

 

Men vad kan ligga i aktivitetshanteraren? För jag omformaterade så det borde inte direkt vara ett virus elelr nåt iaf

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Uppdatera drivrutinerna.

Men vad kan ligga i aktivitetshanteraren? För jag omformaterade så det borde inte direkt vara ett virus elelr nåt iaf

 

Inte vet jag, därför bör du kolla. :) Jag hade iTunes som låg och störde förut.

Redigerat av Fality
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Justfiwi

Jag skulle föreslå att du omprogramerar hela datorn. Då tar du ju endå bort virus och dylikt.

Snälla läs hela tråden innan du skriver.

 

Har det alltid varit så här?

 

Ditt grafikkort är inte någon höjdare.

 

Nej då, det vet jag. Och jag funderar på att skaffa en ny stationär, men jag köpte precis en laptop.

Nej det har inte alltid varit såhär. Jag brukar lugnt kunna köra CS:S på högsta, utan lagg förutom på dåliga servrar osv.

Men det är bara nu på sistone

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...