Gäst ihabba123 Skrivet 5 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 5 Januari 2009 Jag som vanligt kollar runt i aftonbladet och dn varje dag men dom senaste veckorna ser jag bara " Isreal attackerar Gaza! " " Över 530 döda " " Hammas släpper inte in Mat/vatten till offren " Nu undrar jag vad ni tycker om det här? Varför gör dom så? Är hammas så farlig? Skriv vad ni tycker helt enkelt! http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4121052.ab http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4121650.ab Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 5 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 5 Januari 2009 Israel dödar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MrTast Skrivet 5 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 5 Januari 2009 Ur deras perspektiv räddar dom, och ur vårt perspektiv dödar dom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TiredRacoon Skrivet 5 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 5 Januari 2009 (redigerat) Krig är onödigt, och att rationalisera mord genom att anta att man räddar fler liv än man tar är småbarnstänkande. Dödar du 1 för att rädda två - Dödar du 499 för att rädda 500 - Dödar du 15 cancerforskare för att rädda 20 kassörskor på hemköp? Ska man mörda så ska det ske direkt och professionellt, inte genom att släppa en bomb på personen och alla omkring honom. Redigerat 5 Januari 2009 av MovieMe Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nomatic Skrivet 5 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 5 Januari 2009 Israel dödar. Dom lider även av "dagis syndrom." Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MrTast Skrivet 5 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 5 Januari 2009 Som jag sa tidigare så tycker dom nog det är naturligt att man ska döda folk, och ur vårt perspektiv är det sjukt onormalt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TiredRacoon Skrivet 5 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 5 Januari 2009 (redigerat) Som jag sa tidigare så tycker dom nog det är naturligt att man ska döda folk, och ur vårt perspektiv är det sjukt onormalt.Egentligen är det i våran natur, men i dagens samhälle med dagens människa så är mord ingenting som styrs efter det. Det styrs genom vår förmåga att rationalisera. Var vid ser som sjukt eller inte är nästan fullkomligt baserat på vår uppväxt och hur vi lärt oss att uppfatta saker- Så i grunden har du rätt. Deras uppfostran har lett till hur de rationaliserar mord, men i vår natur är det inte. Redigerat 6 Januari 2009 av Tolin Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Miyer Skrivet 6 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 6 Januari 2009 dom dödar Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.