Hoppa till innehåll

Israel Dödar Eller Räddar?


Gäst ihabba123

Rekommendera inlägg

Gäst ihabba123

Jag som vanligt kollar runt i aftonbladet och dn varje dag men dom senaste veckorna ser jag bara

 

" Isreal attackerar Gaza! "

 

" Över 530 döda "

 

" Hammas släpper inte in Mat/vatten till offren "

 

Nu undrar jag vad ni tycker om det här?

Varför gör dom så? Är hammas så farlig?

 

Skriv vad ni tycker helt enkelt!

 

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4121052.ab

 

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4121650.ab

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Krig är onödigt, och att rationalisera mord genom att anta att man räddar fler liv än man tar är småbarnstänkande.

Dödar du 1 för att rädda två - Dödar du 499 för att rädda 500 - Dödar du 15 cancerforskare för att rädda 20 kassörskor på hemköp?

Ska man mörda så ska det ske direkt och professionellt, inte genom att släppa en bomb på personen och alla omkring honom.

Redigerat av MovieMe
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som jag sa tidigare så tycker dom nog det är naturligt att man ska döda folk, och ur vårt perspektiv är det sjukt onormalt.

Egentligen är det i våran natur, men i dagens samhälle med dagens människa så är mord ingenting som styrs efter det. Det styrs genom vår förmåga att rationalisera.

Var vid ser som sjukt eller inte är nästan fullkomligt baserat på vår uppväxt och hur vi lärt oss att uppfatta saker- Så i grunden har du rätt. Deras uppfostran har lett till hur de rationaliserar mord, men i vår natur är det inte.

Redigerat av Tolin
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...