Hoppa till innehåll

Mage Pvp, Vet Inte Vad Jag Ska Tycka.


kimen
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej goa glada WoW forumet!

 

Lekte lite idag med WoWHeads talentkalkulator, försökte lista fram en BRA PvP arena spec som baserar på både pyroblast samt arcane barrage, lekte lite tills jag fick fram:

 

http://www.wowhead.com/?talent=o0ebf0MczxGuGtedfV0co

 

Vill veta om ni har något att lägga till i speccen, och isåfall vad?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Instant invis är också väldigt bra.

 

Jag arbetade mycket med ett Arcane Barrage + Pyro träd långt innan wotlk patchen, den blev såhär: http://www.wowhead.com/?talent=of0ibzrcdeGzGt0dfV0soh och den går ut på att man helt skiter i Arcane Missiles och därmed får poäng till annat, jag har aldrig förlorat en duel mot en annan mage med den, även om dom vart bättre gearat.

 

Om din arcane missile blir interuptad är du körd beroende på hur länge det är, vi säger att en annan mage får in counterspell, det blir 8 sekunder utan Blink, Counterspell, och alla attacker du kan.

 

Prova min specc med glyphs: fire ward frost ward slow fall, evocation scorch och vilken som helst som 3dje Major. Scorch är mest till för att lägga magic effect på motståndarna så när du gör slow kommer det bli assvårt för dom att dispella eftersom dom har 5 scorch 1 Slow och även tallenten som ger dom 30% mindre chans att dispella.

 

Rotation: ABar Slow ABar FB ABar, sedan kan du fortsätta med vad som helst te.x scorch eller pom pyro bara du gör ABar varannan spell.

 

 

Det blev ett långt fint inlägg :)

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mîhker

Mage PvP i Wotlk:

 

1. Kör arena med en annan dps (3 dps/5dps också). Specca PoM pyro + arcane barrage. Öppna med PoM pyro och spamma arcane barrage som f*n, din partner bör också hjälpa med dps.

 

2. Profit

 

PS. Skills är inget du behöver, keybinding och klicking går finfint :)

Redigerat av Mîhker
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mîhker

I 3v3 en pally kanske (bubble/hop) som healer. Healer i 5v5? LOL. GL med att hålla nån vid liv. 4dps var lite op i tbc och nu i wotlk är 5v5.. hmm... nukenukepew?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
 Dela

×
  • Skapa ny...