Hoppa till innehåll

Win Vista 64 Bitars


ThemasteR32

Rekommendera inlägg

hej vista 64 användare. jag kör win xp pro 32bit tills jag märkte att min processor klarar 64bit. jag vill gärna veta om spel som halo 2 COD 4 css kommer gå bra på vista 64bit

 

DATA:

processor: P4 HT 3.20 Ghz

4 fläktar

grafik: nvidia geforce 8500GT 1gb DDR2

ram: 1 GB. dåligt* ska byta snart till 2GB ram PS. körde vista 32bitars en gång. gick bra, men inte helt.

dator: HP compaq DC7100 smallPCfactor. *desktop*

 

vet ni varför jag vill ha vista 64bits använara? svar:

därför att dom vet mycket. dom kan den. andra... säger att den suger som inte är helt sant. en del säger att man får mycket errorz. men får man det? nää. man måste kunna hantera den. jo lite sant är det. men vistan jag körde förut gick bra. bara lite errorz bara lite lite pute lite errorz. det går bra med vista 32 användare också om det inte finns några VIsta 64bits användare i detta forumet. vista 32bits användare ( ike recommenders )

vad är recommenderat för mig. vista 64 eller xp 64 eller vista 32 gåt bra med.

jag har hört att ram minnen funkar inte bra med 32 bitars. med 64 bitars är den snabbare!

jag vill veta om tunga spel funkar på vista 64.

Redigerat av ThemasteR32
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Till att börja med så vill jag påpeka att du har en HP Compaq. Det kanske inte går att installera ett annat operativsystem om du har otur. För när det är såna märkesdatorer som Dell och HP så är det ofta någon spärr som gör att bara originaloperativsystemet fungerar. Du bör först ta reda på en du kan köpa nytt operativ och nya delar. Fråga supporten på HP.

Till vad du undrade:

Jag har använt Vista Ultimate 64-bit i kanske ett år nu och det fungerar bra. Jag har inte haft några problem med själva operativet. Det har bara varit två spel som har strulat.

Jag kan också ge dig rådet att vänta på Windows 7 då det ska vara mer optimerat och fungera bättre än Vista.

Sen kan jag också säga att din processor skulle behöva bytas ut om du går över till Vista. Köp istället en 3GHz Intel Core 2 Duo. Den är mycket bättre än Intel P 4 3.2 GHz.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hej vista 64 användare. jag kör win xp pro 32bit tills jag märkte att min processor klarar 64bit. jag vill gärna veta om spel som halo 2 COD 4 css kommer gå bra på vista 64bit

 

DATA:

processor: P4 HT 3.20 Ghz

4 fläktar

grafik: nvidia geforce 8500GT 1gb DDR2

ram: 1 GB. dåligt* ska byta snart till 2GB ram PS. körde vista 32bitars en gång. gick bra, men inte helt.

dator: HP compaq DC7100 smallPCfactor. *desktop*

 

vet ni varför jag vill ha vista 64bits använara? svar:

därför att dom vet mycket. dom kan den. andra... säger att den suger som inte är helt sant. en del säger att man får mycket errorz. men får man det? nää. man måste kunna hantera den. jo lite sant är det. men vistan jag körde förut gick bra. bara lite errorz bara lite lite pute lite errorz. det går bra med vista 32 användare också om det inte finns några VIsta 64bits användare i detta forumet. vista 32bits användare ( ike recommenders )

vad är recommenderat för mig. vista 64 eller xp 64 eller vista 32 gåt bra med.

jag har hört att ram minnen funkar inte bra med 32 bitars. med 64 bitars är den snabbare!

jag vill veta om tunga spel funkar på vista 64.

Vad är iden med vista om du inte ska använda över 4GB RAM eller DX10?

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Payback

hej vista 64 användare. jag kör win xp pro 32bit tills jag märkte att min processor klarar 64bit. jag vill gärna veta om spel som halo 2 COD 4 css kommer gå bra på vista 64bit

 

DATA:

processor: P4 HT 3.20 Ghz

4 fläktar

grafik: nvidia geforce 8500GT 1gb DDR2

ram: 1 GB. dåligt* ska byta snart till 2GB ram PS. körde vista 32bitars en gång. gick bra, men inte helt.

dator: HP compaq DC7100 smallPCfactor. *desktop*

 

vet ni varför jag vill ha vista 64bits använara? svar:

därför att dom vet mycket. dom kan den. andra... säger att den suger som inte är helt sant. en del säger att man får mycket errorz. men får man det? nää. man måste kunna hantera den. jo lite sant är det. men vistan jag körde förut gick bra. bara lite errorz bara lite lite pute lite errorz. det går bra med vista 32 användare också om det inte finns några VIsta 64bits användare i detta forumet. vista 32bits användare ( ike recommenders )

vad är recommenderat för mig. vista 64 eller xp 64 eller vista 32 gåt bra med.

jag har hört att ram minnen funkar inte bra med 32 bitars. med 64 bitars är den snabbare!

jag vill veta om tunga spel funkar på vista 64.

Vad är iden med vista om du inte ska använda över 4GB RAM eller DX10?

 

För hans processor klarar 64-bit

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Till att börja med så vill jag påpeka att du har en HP Compaq. Det kanske inte går att installera ett annat operativsystem om du har otur. För när det är såna märkesdatorer som Dell och HP så är det ofta någon spärr som gör att bara originaloperativsystemet fungerar. Du bör först ta reda på en du kan köpa nytt operativ och nya delar. Fråga supporten på HP.

Till vad du undrade:

Jag har använt Vista Ultimate 64-bit i kanske ett år nu och det fungerar bra. Jag har inte haft några problem med själva operativet. Det har bara varit två spel som har strulat.

Jag kan också ge dig rådet att vänta på Windows 7 då det ska vara mer optimerat och fungera bättre än Vista.

Sen kan jag också säga att din processor skulle behöva bytas ut om du går över till Vista. Köp istället en 3GHz Intel Core 2 Duo. Den är mycket bättre än Intel P 4 3.2 GHz.

tack! hmm... kommer bli strul med att byta utt processon LOL. och jag har 2 ram som jag kan sätta in. men är du säker att tunga spel funkar bra med vista64bits? asso så att det inte laggar ellerså. typ som. COD 4. gta sa. css, farcy 2, GRID. och såna
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...