Hoppa till innehåll

Varför Tycker Ni Att Tp Är Bra/dåligt?


asabrasa
 Dela

Rekommendera inlägg

Detta tycker jag är bra:

 

1. Man får Epona nästan i början av spelet.

2. Link är stor genom hela spelet.

3. Om man går i vatten där en light spirit finns så fylls hälsomätaren på.

4. På Ordon ranch kan man göra getterna galna genom att slå dem. Då jagar dem Link. Det är kul.

 

Detta tycker jag är dåligt:

 

1. Link är en Sumobrottarre när han möter goron elder (Det blir en fight då). Det var något nytt, men va f*n. Link ska inte va en sumobrottare. Man vill ju slåss med svärd.

2. Link blir en varg.

3. Zoras. Dem ser ut som skit. Dem har masker på sig. Va f*n ska dem ha på sig masker?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst EmoNerdChild

Detta tycker jag är bra:

 

1. Man får Epona nästan i början av spelet.

2. Link är stor genom hela spelet.

3. Om man går i vatten där en light spirit finns så fylls hälsomätaren på.

4. På Ordon ranch kan man göra getterna galna genom att slå dem. Då jagar dem Link. Det är kul.

 

Detta tycker jag är dåligt:

 

1. Link är en Sumobrottarre när han möter goron elder (Det blir en fight då). Det var något nytt, men va f*n. Link ska inte va en sumobrottare. Man vill ju slåss med svärd.

2. Link blir en varg.

3. Zoras. Dem ser ut som skit. Dem har masker på sig. Va f*n ska dem ha på sig masker?

O.O sumobrottingen var ju skit kul.

Jag vill ju att man ska kunna sumobrottas igen sen när man klarat spelet. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu ska vi se här. TP är väldigt bra, men det har sina svagheter.

 

Dåligt:

 

Fy f*n vad enkelt spelet är. Den enda boss jag inte klarade på första försöket var striden mot Ganondorf på hästryggen (hade ett halvt hjärta kvar när striden började).

 

Alla dungeons känns något enformiga. Ta tillbaka dungeons i stil av de i ALTTP och LA.

 

Att leta efter alla Tears of Essence eller vad de heter, när man ska rädda delarna av landet från Twilight, är bara drygt och långtråkigt.

 

Att Zant blir en kyckling nära slutet av spelet. Man trodde han var så cool, men sen...

 

Bra:

 

Grym grafik, för att vara till GC.

 

Bra musik, även fast det hade varit bättre med orkester ist för MIDI.

 

Tar jävligt lång tid att klara. Som någon sa, det tar i princip halva OoT innan första templet.

 

Älskar Zora-dräkten.

 

Och en del till saker.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

TP är så värdelöst. Graffiken e ju skön etc, fler möjligheter, men ändå. TP har inget med Zelda att göra, den liknar inte alls zelda spelen. Jag menar, att bli en varg e helt jävligt sjukt, vafan? OOT är den riktiga Zelda imo, och den ska bygga på OOT historien som MM gjorde.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Dåligt:

 

Att bli varg

- döda insekter och samla massa skit, booooooring

Överdrivet lätta bossar, samt tempel

No communication with people!

- vad har hänt i Castle Town? har det också drabbats av ekonomikrisen?

de springer omkring som galningar och bryr sig inte ett piss om Links nyfikenhet.

I OoT kunde man snacka med varenda person man såg, även om de var upptagna med att dansa mitt i Market Town!

 

 

Bra:

 

Spelet i helhet

Grafiken

Musiken

Kul att döda bossarna på ett nytt sätt (Spinner m.m.)

 

Egna tankar:

 

Jag tycker att bossfighterna är ett av de roligaste momenten i spelet, MEN...det är för lätt.

Precis när jag har kommit in i fighten så är den över...minibossarna är ju svårare <_<

Har man tagit sig genom hela templet för att döda en sån klen boss?

Jag skulle vilja se bossfighter där man måste tänka mer, använda taktik och ta lite tid på sig.

Redigerat av Chilla
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
  • 2 månader senare...

okej jag hade äntligen samlat mig tillräckligt för att ge spelet en tredje chans.

 

jag börjar spelet och tänker okej jag var lite för hård på links utseende han ser helt ok ut.

jag började spela helhjärtat för

jag ville verkligen försöka gilla det. Jag spöade getter.

men sen kom det den stora bomben som fick mig att stänga av spelet och bara bli deprimerad över att detta spel har fått äran att kallas the legend of zelda.

 

det var när man pratade med ungen med röd bandana hans jävla läte när han säger hej till link hajök. behöver jag säga mer.....

Redigerat av asabrasa
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 11 månader senare...

Vad fan är det för problem med att man kan bli Varg?!

Och ALLA TEMPLEN ÄR FAN INTE RIPPADE FRÅN OOT!

Jag håller med om att bossarna var för enkla ( förutom Morpheel) men dom är ju ändå GRYMMA t.ex Fyrus, Stallord och Argorok!

Även om Ganondorfs utseende är si sådär var det inget större problem. Däremot ja Link ser ju ofta efterbliven ut.

Håller med här i alla fall MAGIMÄTARE :angry: ?!

Midna är från en slags Dark World veriaton av Hyrule och med tanke på alla konstiga monster VAD FAN HADE DU VÄNTADE DIG <_<

Dryg haha bättre dryg än idiotisk eller irriterande som Navi och Kepora Gebora.

 

Alla behandlar Twilight Princess som någon sorts hackkykling :(

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...
 Dela

×
  • Skapa ny...