Hoppa till innehåll

Skärmen Blir Mörkare Då Rummet Blir Mörkare


Gäst Justfiwi

Rekommendera inlägg

Gäst Justfiwi

Hejsan!

 

Jag har en Asus X56TA och har det här problemet: På något sätt så har jag ställt in att när det blir mörkare i rummet, så mörknar även skärmen en liten bit. Alltså, det finns en liten plupp som märker av ljuset i rummet och därefter ska anpassa skärmens ljus.

 

Hur kan jag få bort detta?

 

Edit: Nu har jag fixat det. Avinstallerade Webcamen, det fungerar iaf för stunden

 

Edit2: Nope, det var inte det. VAD SKA JAG GÖRA!?!?!?!

Redigerat av Justfiwi
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Justfiwi

Leta i inställningarna i skärmens meny, borde inte vara så svårt att hitta.

Har inte manualerna för tillfället, de är hos en kompis som är bortrest.

Men var hittar man manualer för x56ta-a2044c?

 

Förresten, var finns skärminställningar.

 

Edit: Det är en laptop

Redigerat av Justfiwi
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Justfiwi

Gör som de andra säger: läs ingen manual! Leta bara. Det är i nästan alla fall onödigt med manual till de flesta prylar som inte har alltför brett användningsområde.

Har f*n letat överallt...
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Justfiwi

Heter den "x56ta-a2044c"? 0 resultat på google, men det kan finnas på ströminställningar om du trycker på batteri-ikonen i aktivitetsfältet

Det var visst X56TA-AS044C
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Payback

Heter den "x56ta-a2044c"? 0 resultat på google, men det kan finnas på ströminställningar om du trycker på batteri-ikonen i aktivitetsfältet

Det var visst X56TA-AS044C

 

Ah, den är bärbar. Då borde det som WASD sa vara på energisparnings inställningarna. Redigerat av Payback
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Justfiwi

Heter den "x56ta-a2044c"? 0 resultat på google, men det kan finnas på ströminställningar om du trycker på batteri-ikonen i aktivitetsfältet

Det var visst X56TA-AS044C

 

Ah, den är bärbar. Då borde det som WASD sa vara på energisparnings inställningarna.

 

Har redan letat där...

Hittar inte ett piss... men jag lyckades på något sett aktivera det... Eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Justfiwi

Det kan ju vart så när du fick den, om det inte var det så måste du nog råkat aktivera det.

Ja, men kan man avaktivera det då?

Det som sänker ljuset ser ut som en liten, lins, som en kamera, som sitter ca 5 cm från webcameran på datorn. Den har ca 3mm i diameter och är genomsynlig. Jag testade att avaktivera kameran, nope

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...