Gäst ihabba123 Skrivet 15 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 15 Januari 2009 Jo jag har lite problem med mattematik jag suger verkligen på det. Vet ni någon bra hemsida som lär en bra matte. Vill lära mig Prucent och bråk. Jag går i 7an och är typ i 5ans nivå. Och jag satsar på vg så jag behöver hjälp. Sorry om jag förklarade fel men jag hade brotom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fruktnystan Skrivet 15 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 15 Januari 2009 Behöver du också hjälp nu? Jaja, säg vad du behöver hjälp med inom procent/bråk så får du hjälp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst ihabba123 Skrivet 15 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 15 Januari 2009 (redigerat) Posta en hemsida om matte, allt jag begär. Jag vill verkligen bli bra i skolan och skulle göra allt om jag fick bra betyg så därför behöver jag hjälp. Redigerat 15 Januari 2009 av ihabba123 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fruktnystan Skrivet 15 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 15 Januari 2009 Ja du, nån bra sida kan jag inte så här spontant komma med, men någon annan kan det säkert. Snacka med din lärare annars. De vill ditt bästa, after all. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Member Skrivet 15 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 15 Januari 2009 Du får helt enkelt öva och din mor får fråga dig inom procent-delen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TiredRacoon Skrivet 15 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 15 Januari 2009 Posta en hemsida om matte, allt jag begär. Jag vill verkligen bli bra i skolan och skulle göra allt om jag fick bra betyg så därför behöver jag hjälp.Blir jag varnad igen om jag postar Justfuckingoogleit.com? xD Anyhow- Justfuckinggoogleit.com Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rullis Skrivet 15 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 15 Januari 2009 1% = 0.01 50% = 0.50 12% = 0.12 procent = hundradel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst 55_66 Skrivet 15 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 15 Januari 2009 f*n det är 2 år kvar tills jag jobbar med sånt... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 15 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 15 Januari 2009 Procent och bråk är det lättaste som finns 1.00 = 100% = t.ex. 10/10 0.25 = 25% = t.ex. 1/4 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
shoobree Skrivet 15 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 15 Januari 2009 Procent, bråk, tabell och diagram är det lättaste som finns. Speciellt Tabell och Diagram. Du får väl sitta och plugga på..fråga läraren mycket. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Easton Skrivet 15 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 15 Januari 2009 hmm...http://webbmagistern.se/ där kanske det är nåt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 18 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 18 Januari 2009 Lugna er, man börjar procentkurserna i 7:an, för vissa är det helt nytt. Jag tycker du ska fråga din lärare om hur han/hon ska kunna vägleda dig till en kunnigare elev i matte. Antagligen kommer läraren be dig och räkna lite varje dag på boken. Du kommer aldrig gilla matten om du inte pluggar till det, så är det bara. Kör 3-6 deltal varje dag, så kommer det gå som smort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.