Hoppa till innehåll

Codec


Superharry05

Rekommendera inlägg

Jag ska lägga in filmklipp i move maker men det går inte. Bilder går att lägga in från kameran till movi maker men inte filmklipp. Det står nått om en codec.

 

Det står så här: The file ..../..../..../..../.../.mpg cannot be imported because the codec required to play the file is not installed on your computer. If you have already tried to download and install the codec, close and restart Windows Movie Maker, and then try to import the file again.

 

Vad ska jag göra? det följde inte med nån skiva och jag har letat på google. Om nån vet nån side eller ett pogram eller har en likadan kamera som jag så svara gärna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmm .mpg testa att ladda ner quicktime. Gratis på apples hemsida.

 

 

 

Vad kan man göra med det???

 

Min pappa sa nånting om att man kannske skulle kunna ändra .mpg till nått annat med ett bogram som heter: studio 8 men det behövde man en instalerings kod till och pogramet hade han lånat från jobber.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du behöver en codec, inget videouppspelare.

 

Prova att ladda ner och installera detta: http://www.free-codecs.com/download_soft.p...=4977&s=775

Det jag mer syftade på är att quicktime klarar att spela upp .mpg utan att behöva ladda ner någon extra codec. Likso vlc (videolan) www.videolan.org som klarar att spela upp alla format.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men det är Windows Movie Maker som säger att codec saknas så det har inget med quicktime att göra för att WMP är inbäddat i movie maker, altså bör min länk funka

haha, nu känner jag mig dum...trodde han menade windows media player.

Ja din länk borde då funka utan problem WASD.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du behöver en codec, inget videouppspelare.

 

Prova att ladda ner och installera detta: http://www.free-codecs.com/download_soft.p...=4977&s=775

Det jag mer syftade på är att quicktime klarar att spela upp .mpg utan att behöva ladda ner någon extra codec. Likso vlc (videolan) www.videolan.org som klarar att spela upp alla format.

 

Ja, Quicktime suger arsle, varför inte bara ladda ner VLC?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Justfiwi

Det kan vara så att min Sony kamera inte stödjer Windows movie maker.

Kan det vara så??

Men skaffa ett program som kan omvandla filen (.mpg) till typ (mpeg) eller något annat
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...