Hoppa till innehåll

Vilken Linux Version Ska Jag Skaffa?


Gäst Justfiwi

Rekommendera inlägg

Gäst Justfiwi

Hejsan!

 

Jag har en gammal stationär med typ 768MB ram, GE 6600 grafikkort, Celeron processor som bara står och samlar damm.

Funderar därför att bara skaffa Linux bara för att testa, och jag har skaffat Ubuntu. Tycker det verkar okej, men undrar.

Är det den bästa Linux versionen, tycker ni?

 

Eller finns det en lättare version, alltså utan några grafiska effekter? Man ska typ bara kunna surfa, chatta och skriva i OpenOffice.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

fy f*n för linux...

Anmäld...

 

Men Xubuntu verkar bra tycker jag

 

det är bara krångel med linux. när jag hade installerat skiten så va det ngt med mitt grafik-kort och jag sökte hjälp på ett linux forum men f*n det hjälpte inte, så jag gick tillbaka till xP ;)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Justfiwi

fy f*n för linux...

Anmäld...

 

Men Xubuntu verkar bra tycker jag

 

det är bara krångel med linux. när jag hade installerat skiten så va det ngt med mitt grafik-kort och jag sökte hjälp på ett linux forum men f*n det hjälpte inte, så jag gick tillbaka till xP ;)

 

Jahapp, men nu vill jag i alla fall ha Linux så du behöver inte komma med meningslösa argument, okej?

 

Så, något om Xubuntu? Systemkrav?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

fy f*n för linux...

Anmäld...

 

Men Xubuntu verkar bra tycker jag

 

det är bara krångel med linux. när jag hade installerat skiten så va det ngt med mitt grafik-kort och jag sökte hjälp på ett linux forum men f*n det hjälpte inte, så jag gick tillbaka till xP ;)

 

Du fattar inte linux, därför tycker du att det suger.

 

Jag tycker att det suger för att det inte finns någon spelkompabilitet alls till det. (WINE SUGER!)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

fy f*n för linux...

Anmäld...

 

Men Xubuntu verkar bra tycker jag

det är bara krångel med linux. när jag hade installerat skiten så va det ngt med mitt grafik-kort och jag sökte hjälp på ett linux forum men f*n det hjälpte inte, så jag gick tillbaka till xP ;)

 

Jahapp, men nu vill jag i alla fall ha Linux så du behöver inte komma med meningslösa argument, okej?

 

Så, något om Xubuntu? Systemkrav?

 

Systemkrav

Xubuntu finns för PC miljö, 32 samt 64 bitar

 

CDn behöver 128 MB RAM för att köras, 192MB RAM för installation. En standardinstallation behöver minst 1.5 GB ledigt hårddiskutrymme.

 

det är ju perfekt till datorer med sämre prestanda.

Redigerat av Fatal1tyPro
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...